PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

وزارت صنعت از تغییر تعرفه کاغذ به نفع تولید داخلی حمایت می کند

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره موضع این وزارتخانه در خصوص افزایش تعرفه کاغذ، گفت: ما هر کاری که برای حمایت از تولید داخلی کاغذ لازم باشد، انجام می‌دهیم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مجتبی خسروتاج معاون توسعه بازرگانی داخلی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین بررسی‌ها در خصوص پیشنهاد یکی از تولیدکنندگان کاغذ برای افزایش تعرفه واردات کاغذ از ۴ به ۱۵ درصد، گفت: روال اصلاح هر نوع تعرفه به این ترتیب است که از آذرماه هر سال تا بهمن ماه کمیسیون ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات تشکیل می‌شود و چنانچه دستگاهی اعم از بخش واردات، تولید یا مصرف، پیشنهادی برای اصلاح تعرفه، چه افزایش چه کاهش آن، داشته باشد، آن را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱ زیر نظر سازمان توسعه تجارت فعالیت می‌کند و نمایندگان دست کم ۶ دستگاه از جمله واحدهای تولیدی، مصرفی، وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در آن عضویت دارند و لذا تصمیمات آن لزوماً ارتباط مستقیم با نظرات وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد، افزود: این بررسی‌ها کاملاً کارشناسانه و با لحاظ کردن تمام سویه‌های تاثیر اصلاح تعرفه واردات یک کالا بر جنبه‌های مختلف تولیدی و مصرفی صورت می‌گیرد. هر نوع تغییر در تعرفه بعد از طی این تشریفات در کمیسیون ماده ۱ اِعمال می‌شود و شبِ سال نو به دولت می‌رود و در آنجا تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضع مشخص این وزارتخانه در خصوص پیشنهاد یکی از تولیدکنندگان بزرگ کاغذ برای افزایش ۱۱ درصدی تعرفه واردات این کالا، گفت: ما معتقدیم از تولید داخلی باید حمایت کرد و قطعاً از هر نوع تغییر در تعرفه که حمایتی منطقی از تولید داخلی باشد، حمایت می‌کنیم.

یک ماه پیش خبری در بازار واردات و مصرف کاغذ پیچید مبنی بر احتمال افزایش تعرفه واردات کاغذ چاپ تحریر و روزنامه. بر اساس این خبر، دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست افزایش تعرفه کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر را از ۴ به ۱۵ به کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ارائه کرد.

این پیشنهاد پیرو درخواست و پیگیری کارخانه چوب و کاغذ مازرندان به نمایندگی از تولیدکنندگان کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه در کشور صورت ارائه شده بود. همان زمان و طبق مصوبه کمیته کارشناسی کمیسیون ماده یک مقرر شد مراتب در جلسه حضوری با حضور نماینده انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و تشکل‌های ذی ربط بررسی و نتیجه حاصله به کمیسیون موصوف منعکس شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه