PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اراده‌ای جدی برای خودکفایی در تولید کاغذ در کشور شکل گرفته است

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس با اشاره به افزایش ظرفیت تولید کاغذ در این کارخانه، وضعیت کارخانه‌های مشابه را در تولید این محصول مطلوب و امیدوارکننده دانست.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمدجواد مقدم رئیس هیات مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس این سخنان را عصر روز شنبه (۳۰ آبان ماه) در مراسم اختتامیه نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران که در فرهنگستان هنر برگزار شد، عنوان کرد.

وی ابتدا با اشاره به پیشینیه کاغذ پارس گفت: کارخانه کاغذ پارس بعد از ۴۳ فعالیت در سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد با افتخار می‌گویم که کاغذ پارس اولین کارخانه‌ای است که از باگاس نیشکر و بدون قطع کردن حتی یک درخت، کاغذ تولید می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس با اشاره به سازگاری تولیدات این کارخانه با محیط‌ زیست، به وضعیت نامساعد تولیدات کاغذ پارس در دوره قبل اشاره کرد و یادآور شد: کاغذ پارس به دلیل اینکه به صورت دولتی مدیریت شده بود، شرایط بسیار نامطلوبی داشت و در چند سال قبل از واگذاری به بخش خصوصی، یا کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه تولید نمی‌شد و یا اگر می‌شد، کیفیت لازم را نداشت. این کارخانه آن زمان با ۲۰ تا ۲۲ درصد ظرفیتش کار می‌کرد؛ در حالی که امروز با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کند.

مقدم با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از کارخانه متبوعش در چند ماه قبل از ارائه طرح‌های انگیزشی و ترغیب‌کننده از سوی آنها برای رونق دادن به تولید کاغذ در این کارخانه و سایر کارخانه‌های تولیدکننده در کشور سخن گفت و افزود: قرار بر این شده است که هم مسئولان و هم بخش خصوصی اراده جدی در خصوص تولید کاغذ ایجاد کند؛ به طوری که به زودی در تولید این محصول در این کشور به خودکفایی برسیم. در همین راستا ما از سه ماه پیش خط تولید کاغذ چاپ و تحریر را در کارخانه کاغذ پارس آغاز کردیم و در همین مدت کوتاه مقدار قابل توجهی کاغذ به بعضی از دوستان ناشر ارائه شد.

وی ضمن اذعان به کیفیت نه چندان مطلوب این کاغذها، در عین حال اطمینان داد: انشاءالله تا چهار ماه آینده کاغذی را تولید می‌کنیم که برای ۹۰ درصد کارهای چاپ و نشر از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع کاغذ پارس با اشاره به بحث‌هایی که اخیراً در خصوص افزایش تعرفه واردات کاغذ در میان صنف صنعت چاپ و نشر در گرفته است، به مهر گفت: از طرف کارخانه کاغذ پارس هرگز کسی دنبال این بحث‌ها و افزایش تعرفه نبوده و ما فقط به دنبال این هستیم که کیفیت محصولاتمان را بالا ببریم و آن را با قیمت مناسبی در بازار عرضه کنیم. اگر توانستیم چنین کاری کنیم، آن وقت مشتری خودش سراغ ما می‌آید. به هر حال ما به صورت تمام قد در خدمت کارخانه‌های چاپ و نشر و صنایع فرهنگی کشور هستیم و این را هم به شما اطمینان می‌دهیم که در تولید کاغذ، از همنوعانمان در شرق آسیا و عزیزان چشم بادامی، چیزی کم نداریم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه