PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

رقابت سالم میان واردکنندگان کاغذ در بازار

رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با وجود رکود در بازار رقابت سالمی میان واردکنندگان کاغذ و مقوا حکمفرماست و واردات کاغذ تنها از سوی فعالان خود این صنف انجام می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید‌حسن میرباقری رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به وضعیت بازار کار در آغاز شش‌ماهه دوم سال گفت:‌ رکود هم‌چنان در بازار است‌، چرا که بازار هنوز به آن شکل که باید و شاید راه نیفتاده است.

البته خرید و فروش ادامه دارد‌، اما جنب و جوشی که باید وجود داشته باشد‌، نیست‌، خریداران با احتیاط عمل می‌کنند، به‌اصطلاح دست به عصا راه می‌روند، اکنون قیمت کاغذ 70گرمی تحریر در بازار از بندی 71 تا 73هزار تومان به فروش می‌رود. بازار در این روزها دچار نوسان آن‌چنانی نیست.

میرباقری در پاسخ به "به‌عنوان رییس اتحادیه فروشندگان از وضعیت بازار راضی هستید،‌ یا خیر؟" گفت‌:‌ ما راضی هستیم به‌خاطر اینکه اکنون عمده واردات کاغذ توسط کاغذ فروشان انجام می‌شود و کسانی که فعالیتشان فقط فعالیت کاغذ است، اقدام به واردات کاغذ می‌کنند. به همین دلیل مشکلات کاهش یافته و رقابت سالمی هم بین واردکنندگان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بالارفتن قیمت ارز در روزهای آینده قیمت کاغذ نیز افزایش خواهد یافت، گفت‌: کاغذ و مقوا ارتباط مستقیمی با ارز دارد،‌ چون 70 درصد کاغذ و مقوای موجود در بازار وارداتی است، اگر قیمت دلار افزایش یابد‌، قطعاً ما افزایش قیمت در بازار کاغذ خواهیم داشت و اگر کاهش یابد،‌ باز ما کاهش قیمت خواهیم داشت.

میرباقری در پاسخ به اینکه چرا اتحادیه با متخلفانی که کاغذ با نرخ ارز مبادله‌ای وارد می‌کنند اما با نرخ ارز آزاد به فروش می‌رسانند،‌ نمی‌کند،‌ گفت: چنین چیزی صحت ندارد،‌ بازار رقابتی است، وقتی اکثر واردکننده‌ها جنسشان را با قیمت یکسان به فروش می‌رسانند،‌ اگر یک وارد کننده با قیمت آزاد به فروش رساند، طبعاً خودش در این میدان رقابتی ضرر خواهد کرد.

وی تصریح کرد:‌ اگر هم چنین چیزی صحت داشته باشد،‌ آن‌قدر نیست که فراگیر باشد،‌ در هر حال بعید می‌دانم چنین تخلفی در بازار فعلی وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه