PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افزایش ۳ درصدی تعرفه واردات کاغذ/ وزارت صنعت و معدن تعرفه را از ۴ به ۷ درصد رساند

اطلاعات غیررسمی از افزایش تعرفه واردات کاغذ به ۷ درصد خبر می‌دهد. انتشار این خبر می‌تواند گرانی بازار کاغذ را درپی داشته باشد.

به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طبق گزارش منتشر شده  ایلنا شنیده‌ها حاکی از آن است که در جلسهٔ دیروز سوم بهمن ماه کمسیون ماده یک مقررات صادرات واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرانجام پس از بحث و تبادل نظر پیرامون افزایش تعرفه واردات کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه در سال ۹۵؛ افزایش تعرفه از ۴ درصد به ۷ درصد مورد موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

اخبار غیررسمی دربارهٔ افزایش ۳درصدی تعرفهٔ کاغذ درحالی منتشر می‌شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت با این توجیه که خبر و اطلاعات این‌چنینی به‌دلیل اینکه آثار و تبعات مالی و تجاری دارد، قابل نشر نمی‌باشد، تاکنون پاسخی در تایید یا عدم تایید اعمال تعرفهٔ ۷درصدی برای کاغذ در سال ۹۵ ارائه نکرده است.

افزایش تعرفه واردات کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه طی چند ماه اخیر به دغدعهٔ اصلی مصرف‌کنندگان کاغذ اعم از چاپ، نشر و مطبوعات تبدیل شده بود و گویا علی‌رغم مخالفت‌های جدی کلیهٔ تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ مبنی بر پرهیز از هرگونه افزایش تعرفه، اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که سرانجام کمیسیون ماده یک قانون مقررات صادرات و واردات طی جلسه‌ای که دیروز (۳ بهمن ماه) برگزار شده، با افزایش تعرفه به میزان ۳ درصد موافقت کرده است. البته قطعی شدن این اتفاق منوط به اعلام کتبی و امضای صورتجلسهٔ سوم بهمن ماه در کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این احتمال که در حین طی کردن روند اداری تغییراتی نیز در این مورد اعمال یا حتی افزایش تعرفه منتفی شود هنوز وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی و موثق متعاقبا اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه