PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

حذف مالیات ارزش افزوده خمیر کاغذ در برنامه ششم

رییس سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا از وعده نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای از میان برداشتن ارزش افزوده واردات خمیر کاغذ در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با تسنیم‌ از مطرح شدن انتظار واردکنندگان کاغذ و مقوا برای صفر شدن ارزش افزوده خمیر کاغذ وارداتی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ تولیدکنندگان کاغذ برای واردات مواد اولیه تولید از جمله خمیر کاغذ باید ارزش افزوده 9 درصدی پرداخت کنند‌، این در حالی است که واردکنندگان کاغذ از پرداخت ارزش افزوده معاف هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نابرابر تولید و واردات کاغذ در کشور،‌ تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتری هستند تا تولید کشور را سامان دهند‌، بنابراین ما این موضوع را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم و قرار شد که این مهم در برنامه ششم توسعه دیده شود.

روغنی تصریح کرد:‌ قاعدتاً با توجه به این وعده نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که سال آینده ارزش افزوده واردات خمیر کاغذ نیز صفر شود،‌ تا ما در رقابت از خارجی‌ها عقب نمانیم.

وی هم‌چنین در پاسخ به اینکه سرانجام نتیجه جلسه کمیسیون ماده یک برای افزایش تعرفه واردات کاغذ چه شد؟ گفت:‌ این موضوع که تعرفه از 4 به 7 درصد افزایش پیدا کند‌، مطرح شده است،‌ اما هنوز به تصویب و تأیید نهایی نرسیده است، نمایندگان وزارت ارشاد با آن  مخالفت کردند و هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

رییس کارخانه چوب و کاغذ مازندران در پایان وضعیت کاغذ را نامناسب ارزیابی کرد و گفت:‌ امیدواریم در سال آینده حال و روز ناخوش کاغذ تغییر کند،‌ کنترل بهتری بر واردات انجام شود تا ما بتوانیم تولید داخلی را سامان دهیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه