PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

مشکل واردات کاغذ تمبر در پسابرجام رفع شود

 رئیس شورای تمبر از چاپ 10 تمبر یادبود از آغاز امسال خبر داد و بر لزوم طراحی با نگاه بین المللی و رفع مشکل واردات کاغذ تمبر در دوران پسابرجام تاکید کرد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندیایران، «علی اکبر نصرآبادی» اعلام کرد: شورای تمبر امسال هفت نشست داشت و 45 پیشنهاد را بررسی کرد و از 15 مورد تمبر یادبود مصوب، تاکنون 10 مورد چاپ شده است.
وی، آخرین تمبر تصویب شده را تمبر شهید نواب صفوی عنوان کرد و گفت: سال های پیش به دلیل تحریم ها با کمبود کاغذ چاپ تمبر روبرو شدیم و واردات کاغذهای تمبر به مشکل برخورد که با شرایط پسابرجام امید است این مشکل بزودی مرتفع شود.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
رئیس شورای تمبر از چاپ تمبر دهه فجر و نوروز در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد باید نگاه خود را نسبت به موضوع های تمبر تغییر دهیم و از قالب های کلیشه ای جدا شویم.
نصرآبادی افزود: باید در طرح تمبر نگاه بین المللی داشت؛ زیرا تمبرها برای 193 کشور عضو اتحادیه جهانی پست فرستاده می شود.
وی بر برون سپاری طراحی تمبر به دست متخصصان تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند داشتن بودجه برای دبیرخانه و ارائه جوایز برای متخصصان این حوزه است که الحمدلله در این زمینه به نتایج خوبی رسیده ایم.
به گفته وی، نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امورخارجه، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عضو شورای تمبرند که ریاست آن بر عهده نماینده تام الاختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه