PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تولید کاغذ از آهک با حضور سرمایه‌گذاران خارجی

رییس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان گفت: سرمایه‌گذارانی از چین، کره و ایتالیا برای راه‌اندازی صنعتی جدید با تکنولوژی روز مطالعاتی را انجام داده‌اند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج خوبی برای استان و کشور به همراه خواهد داشت .

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، منوچهر عسکری‌سیاهویی با اشاره به قابلیت‌های بالای هرمزگان در صنعت معدن به دلیل دارا بودن منابع مناسب و نزدیکی به بزرگترین بندر کشور و آب‌های آزاد، اظهار کرد: هرمزگان با توجه به همجوار بودن با دریای عمان و خلیج فارس محلی مناسب برای راه‌اندازی صنایع بزرگ است چرا که هزینه‌های صادرات محصول نهایی در آن بسیار پایین‌تر از مناطق دیگر است.

وی ادامه داد: هرمزگان از معادن بسیار غنی و بزرگی برخوردار است. انواع معادن کرومیت، مس، منگنز، نمک، آهن، گچ آهک و مصالح ساختمانی در این استان موجود است. با توجه به ذخایر عظیم آهک و گچ، هرمزگان می‌تواند سهم زیادی در صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ حساب آمده و به ارزآوری و اقتصاد کشورمان کمک کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان در رابطه با وضعیت معادن استان گفت: به دلیل مشکلات موجود و بحث اقتصاد جهانی، وضعیت معادن کشور به خصوص هرمزگان اصلا خوب نیست. متاسفانه معادن استان به غیر از معادن شن، ماسه و سیمان، همه تعطیل شده‌اند یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند.

عسکری‌سیاهویی در پاسخ به اینکه آیا معدن جدیدی در استان کشف شده‌است یا خیر، خاطر نشان کرد: کشف جدیدی در استان نبوده اما با توجه به اینکه ذخایر آهک خوبی دارد، سرمایه‌گذارانی از چین، کره و ایتالیا پیشنهادهایی برای همکاری در زمینه راه‌‌اندازی صنعت تولید کاغذ از آهک داشته‌اند.

وی افزود: در صورتی‌ که این صنعت را در استان راه‌‌اندازی کنیم، با توجه به ذخایر آهک، هم می‌توان از قطع درختان به خاطر تولید کاغذ جلوگیری کرد و هم می‌توانیم کاغذ تولید شده را به کشورهای دیگر صادر کنیم. البته تولید کاغذ از سنگ آهک نسبت به تولید کاغذ با استفاده از چوب چند مزیت دیگر هم دارد که مهمترین آنها مصرف کمتر آب و آلودگی زیست محیطی کمتر است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه