PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گلایه از کیفیت نامطلوب کاغذهای داخلی

تعرفه واردات کاغذ درحالی افزایش یافت که هنوز کیفیت تولید کاغذ های داخلی به حد استاندارد نرسیده و میزان تولید نیز با مصرف قابل قیاس نیست.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، برای بالا رفتن کیفیت کاغذ داخلی دولت باید به تولیدکنندگان تسهیلات ارایه کند در غیر این صورت حتی روزنامه ها و مجلات راضی به استفاده از کاغذ ایرانی نیستند.

سیدحسن میرباقری رییس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و مواد سلولزی در خصوص کیفیت کاغذهای موجود در بازار ایران می گوید : در زمان تحریم، کاغذهای موجود در ایران از کشورهایی چون اندونزی و جنس های مرغوب چینی و کره ای به ایران وارد می شوند و به همین دلیل جزء بهترین و باکیفیت ترین کاغذهای دنیا بود .

تنها اتفاق مثبتی که بعد از رفع تحریم ها می تواند در بازار کاغذ رخ دهد وارد شدن کالاهایی با برندهای برزیلی و پرتقالی است که درنهایت باعث رقابت بیشتر کشورهای فروشنده شده که نتیجه آن به نفع بازار ایران و مصرف کننده نهایی خواهد بود.

میرباقری با اشاره به راهكارهایی برای بالا بردن کیفیت محصولات سلولزی داخلی می گوید: دولت باید حمایت لازم را از تولیدکنندگان داخلی انجام دهد تا تولیدکنندگان و کارخانه های داخلی بتوانند از نظر کیفیت با برندهای خارجی رقابت کنند.

وی با طرح این سوال كه آیا واقعا با این کیفیت پایین كاغذها، حتی روزنامه ها و نشریات حاضر هستند که از کاغذ بی کیفیت ایرانی استفاده کنند افزود: معتقدم با حمایت از کارخانه ها و تجهیز کردن آنها می توان کیفیت را بالا برد، در این راه نیز تنها مشکل ما پایین بودن كیفیت كاغذهای تولیدی داخلی، قوانین و حمایت های دولتی نیست، بلكه شاید مهمترین مشكل ما در این راه ضعف "مدیریت " است كه از حمایت های مالی بسیار مهمتراست.

رییس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و مواد سلولزی امیدوار است روند مثبتی كه در تولید كاغذهای داخلی در سال گذشته آغاز شده در سال جاری نیز همچنان ادامه پیدا كند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه