PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

به تولید کنندگان کاغذ داخلی توجه نمی شود

نشست دوره‌ای فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین این وزارتخانه، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته  بندی ایران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در سخنانی با بیان اینکه کاغذ که یک محصول فرهنگی است، سهم زیادی در GDP دارد، گفت: سرانه مصرف کاغذ در ایران ۲۰ کیلوگرم، در اروپا ۵۵ کیلوگرم و در آمریکا و برخی کشورهای دیگر بیش از ۱۰۰ کیلوگرم است.
وی سپس افزود: ما به عنوان تولیدکنندگان کاغذ هیچگاه دنبال حمایت دولتی نبوده‌ایم بلکه تنها خواسته ما ایجاد شرایط برابر با سرمایه‌گذاران خارجی و واردکنندگان کاغذ است. ما حتی با واردات کاغذ هم مخالف نیستیم، اما اگر قرار است سیاست های اقتصاد مقاومتی را به پیش ببریم، لازم است در برخی موارد تجدیدنظرهایی در سیاست هایمان داشته باشیم.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: هیچ دلیلی وجود ندارد که بهترین کاغذ روز اروپا بخواهد در تولید روزنامه‌ها در ایران که عمرشان تنها یک روز است، به کار برده شود؛ اتفاقی که متاسفانه در بعضی موارد شاهد آن هستیم و این در حالی است که کارخانه های داخلی می توانند تقریبا تمامی نیازهای روزنامه ها را به کاغذ تامین کنند.
روغنی گلپایگانی تصریح کرد: در بخش چاپ و نشر ما نیازمند ۳۰۰ هزار تن کاغذ هستیم که در حال حاضر ۱۷۰ هزار تن آن در کشور تامین می شود، اما باز هم متاسفانه شاهد هستیم که وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش برای چاپ کتاب‌های درسی، اقدام به واردات کاغذ از کشور می‌کند و توجهی به کاغذ تولید داخل ندارد.


.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه