PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نیمی از کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی داخلی است

وزارت آموزش و پرورش درواکنش به انتقادها ازواردات کاغذ برای چاپ کتب درسی اعلام کرد: حدود نیمی ازکاغذ مصرفی چاپ کتاب‌های درسی و نشریات رشد عمومی و تخصصی ازداخل تامین می‌شود ومابقی وارداتی است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در «نشست دوره‌ای فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» - که روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه با حضور علی جنتی و معاونان این وزارتخانه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد - بر اولویت این وزارتخانه بر استفاده از کاغذهای تولید داخل تاکید کرد.

در این نامه که پیرو انتشار گزارش نشست یادشده با عنوان «چاپ کتب درسی با کاغذهای وارداتی/ هفته‌های فرهنگی را واگذار کنید» در خبرگزاری مهر و با امضای علیرضا جدایی رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به این رسانه ارسال شده، آمده است:

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ ۹۵.۱.۳۰ با عنوان «چاپ کتب درسی با کاغذهای وارداتی/ هفته‌های فرهنگی واگذار کنید» عین جوابیه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این وزارتخانه را به اطلاع می‌رساند، حدود نیمی از کاغذ مصرفی جهت چاپ کتاب‌های درسی و نشریات رشد عمومی و تخصصی از کاغذ داخلی و مابقی آن از کاغذ وارداتی تامین می شود.

لازم به ذکر است که علیرغم کیفیت نازل کاغذ داخلی نسبت به کاغذ خارجی از جمله نداشتن سفیدی لازم، پرز فراوان، پارگی در طول کاغذهای رول و ... که موجب کاهش تولید در حدود ۲۰ درصد می شود و استفاده از آن در چاپ ورقی تقریبا ناممکن است و قیمت آن با توجه به عدم مرغوبیت نسبت به کاغذ خارجی گران است، همواره توصیه اکید این سازمان بر استفاده از کاغذ داخلی با توجه به ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده کاغذ بوده است.

به گزارش مهر، یادآوری می‌شود ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در بخشی از سخنانش در «نشست دوره‌ای فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» گفته بود: در بخش چاپ و نشر ما نیازمند ۳۰۰ هزار تن کاغذ هستیم که در حال حاضر ۱۷۰ هزار تن آن در کشور تامین می‌شود، اما باز هم متاسفانه شاهد هستیم که وزارتخانه‌ای مانند آموزش و پرورش برای چاپ کتاب‌های درسی، اقدام به واردات کاغذ از کشور می‌کند و توجهی به کاغذ تولید داخل ندارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه