PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تولید اولین کاغذ الکترونیکی جهان در چین

گرافن که اولین بار در سال 2004 میلادی کشف شد، لایه بسیار نازکی از کربن خالص است، لایه‌ای از اتم‌های کربن که با ساختار شبکه لانه زنبوری شش ضلعی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محققان چینی موفق شده‌اند در اقدامی بی سابقه اولین کاغذ الکترونیکی گرافن جهان را تولید کنند که می تواند در آینده صفحه نمایش‌های به کار گرفته شده در گجت‌های الکترونیکی همچون محصولات پوشیدنی و کتابخوان‌ها را متحول کند.
این ماده که لقب اولین کاغذ الکترونیک جهان را یدک می‌کشد، یکی از سبک‌ترین و در عین حال مقاوم ترین مواد در جهان نیز محسوب می‌شود. این ماده توسط شرکت Quangzhou OLED Technologies با مشارکت شرکت Chongqing Province تولید شده است.
این ماده می‌تواند تنها با ضخامت 0.335 نانومتر برای تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر یا غیرانعطاف پذیر گرافن بکار گرفته شود. کاغذهای الکترونیکی گرافن می‌توانند رسانای گرما و الکتریسیته باشند و انتظار می‌رود که با توجه به قابلیت‌های انتقال نور بالا، بتوانند روشنایی نمایشگرهای اپتیکال را تا حد زیادی افزایش دهند.
با توجه به اینکه ماده اولیه مورد استفاده برای تولید کاغذهای مبتنی بر گرافن، کربن است، می توان آنها را با کمترین هزینه ممکن تولید کرد. این در حالی است که برای ساخت کاغذهای الکترونیکی معمولی از فلز ایندیم استفاده می‌شود، که منابع محدودی و هزینه بالایی دارند.
گرافن که اولین بار در سال 2004 میلادی کشف شد، لایه بسیار نازکی از کربن خالص است، لایه‌ای از اتم‌های کربن که با ساختار شبکه لانه زنبوری شش ضلعی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
اگرچه این ماده بسیار نازک و سبک است، مقاومت آن 150 برابر بیشتر از فولاد است. علاوه بر این، درست مانند مواد لاستیکی، گرافن قابل کشش است و می‌تواند تا 120 برابر از طول عادی خود، کش بیاید.
در صورتی که برای تولید نمایشگرهای لمسی از گرافن به عنوان ماده رسانا استفاده شود، و اگر پلاستیک جایگزین شیشه شود، به این ترتیب می‌توان گوشی های هوشمندی را تولید کرد که آن چنان باریک هستند که می‌توان آنها را تا کرد و سپس درون جیب قرار داد. علاوه بر این با توجه به مقاومت بالای این ماده، نمایشگرهای لمسی ضد خش نیز خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه