PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به سمینار آینده کاغذ در لندن

کشور علم محور انگلستان همواره تحقیق و بررسی های تخصصی در ابعاد مختلف صنایع را در قالب کنفرانس ها و سمینارها دنبال می کند. یکی از آخرین این دست از نشستها در شهر لندن بررسی آینده کاغذ بود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،برگزار کنندگان این سمینار معتقدند که کاغذ بازیافتی آینده‌ای قابل توجه و پایدار خواهد داشت.
این سمینار سعی دارد به مسائل مرتبط با پایداری محیط زیست و کاهش کربن در آینده بپردازد. همچنین بررسی تاثیر توافقنامه بین‌المللی تغییرات آب و هوایی بر صنعت کاغذ و این توافنقامه چه تاثیراتی بر میزان تقاضای بازار کاغذهای بازیافتی و جنگلی خواهد داشت.
در گزارش ارایه شده در این سمینار آمده است: مصرف 84 درصد کل کاغذ تولیدی جهان از سوی کشورهار توسعه یافته و ثروتمند است.
در این میان، آمریکا که تنها 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده، 30 درصد از کل نکته جالب توجه آنکه در طول 40 سال گذشته، مصرف جهانی کاغذ 400 برابر شده است و هم اکنون نزدیک به 4 میلیارد درخت، معادل 35 درصد کل درخت های موجود در جهان، برای تولید کاغذ قطع شده کاغذهای تولیدی جهان را مصرف می کند.
مدیر شبکه جهانی معاملات معتقد است که تنها 10 درصد از جمعیت جهان، بیش از 50 درصد از تولیدات کاغذ را مصرف می‌کنند و انتظار می‌رود که تقاضا برای چوب، الوار،‌کاغذ و سوخت تا سال 2050 سه برابر شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه