PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تازه ترین آمار تولید کاغذ و کارتن در سه سال اخیر

تازه‌ترین آمارهای استخراج شده توسط وزارت صنعت از اوضاع نگران کننده صنعت کشور در سال ۹۴ خبر دارد به نحوی که اکثر بخش‌ها در این سال، رشد بالای منفی را تجربه کردند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی و حتی قبل‌تر از آن در دوران تبلیغات ریاست جمهوری وی، همواره عملکرد صنعتی دولت دهم مورد انتقاد شدید واقع می‌شد و از جمله یکی از نقاط سیاه پرونده اقتصادی دولت قبل را به رشدهای منفی تولیدات صنعتی و معدنی نسبت می‌دادند.
حال همه از روحانی انتظار معجزه دارند، اقتصادی که هشت سال دچار تغییرات فراوانی شده را باید ظرف مدت بسیار کوتاهی بازسازی کند که این خود نیازمند زمان و کوشش جمعی است.
در آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با دوبخش کاغذ و کارتن نیز توضیحاتی داده شده است.


تولید انواع کاغذ و کارتن در سه سال اخیر


برخی در ایران همواره نشان داده اند که برسر بعضی از موضوعات کارشناسی نشده و یا کمتر کارشناسی شده بسیار پافشاری می کند، ایران در حالی که از لحاظ آب و هوایی در منطقه و شرایط نیمه بیابانی قرار دارد، اما به دلایل مختلف سعی دارد تولید کاغذ داشته باشد و برخی از مدیران کاغذ سازی بر این تولید نیز بسیار بسیار پافشاری می کنند!
در سال 1392تولید کاغذ در ایران 455.5 هزارتن بوده است و این تولید در سال 93 به 488.9 رسیده است. در سال 1394 یعنی سال گذشته این تولید به عدد559.5 رسیده است.
سال گذشته معدود تولید کنندگان داخلی کاغذ فشار گسترده ای برای افزایش تعرفه واردات انواع کاغذ به وزارت صنعت وارد کردند که نهایتا تعرفه واردات به 11 درصد افزایش یافت.
کارتن نیز ازدیگر بخش هایی است که آمار و اطلاعات آن در سه سال گذشته توسط این وزاتخانه انتشار یافته است، در سال 92 تولید کارتن درکشور344.6 هزارتن بود و این رقم در سال 1393 به 363.8 هزار تن رسید.
هرچند رقم تولید در سال 94 رشد داشت و به 375.1 هزار تن رسید اما بازار داخلی و نیاز ایران بسیار فراتر از این اعداد است.
امسال با توجه به حضور سرمایه گذاران و فعالیت جهانی بنگاه های اقتصادی و بانک ها باید منتظر رشد صنایع و تولیدات داخلی بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه