PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تلاش محققان ایرانی برای تولید کاغذ از پسماندهای کشاورزی

دکتر فرزاد چراغپور سماواتی رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آ‌زاد اسلامی پردیس از تلاش‌های یک تیم تحقیقاتی در این مرکز برای تولید کاغذ از پنبه و پسماندهای کشاورزی خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آ‌زاد اسلامی پردیس گفت: تمرکز طرح تولید کاغذ از پنبه و پسماندهای کشاورزی بر روی پسماندهای پنبه است.
چراغپور گفت: هدف ما در این طرح اول بر روی تولید کاغذ، مقوا و انواع مشتقات آن و دوم بر روی فیلترهایی است که پایه پنبه هستند. این فیلترها در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شود و از کشورهای دیگر آنها را وارد می‌کنیم.
وی به مزیت‌های تولید کاغذ از پنبه و پسماندهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: مزیت این طرح نسبت به طرح‌های دیگری که عموما از چوب درختان سوزنی برگ استفاده می‌شود، می‌تواند در سازگاری آن با محیط زیست باشد که سازگارتر است.
رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آ‌زاد اسلامی پردیس افزود:دومین مزیت این طرح را می‌توان اینگونه بیان کرد که چون پنبه چندین بار قابلیت برداشت دارد، از نکات مثبت برای این طرح به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: تیمی که در این زمینه در حال انجام مطالعات است، بر روی محقق‌شدن طرح خودکفایی پنبه که قرار است در سال 96 کشور در تولید پنبه خودکفا شود، حساب کرده است. تحقیقات تیم صاحب طرح در فاز مطالعاتی برای رسیدن به محصول و نمونه‌سازی است.
چراغپور در پایان افزود: برنامه زمانی صاحبان طرح برای انجام مطالعات و رسیدن به محصول، یک برنامه مطالعاتی برای دوره‌ای 3 تا 6 ماهه است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه