PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارخانه کاغذسازی امیرآباد مازندران آماده بهره برداری

با گذشت یک دهه از شروع عملیات اجرایی کارخانه کاغذسازی مازندران در بندرامیرآباد بهشهر درشرق استان با تدبیر کارگزاران دولت یازدهم این واحد صنعتی درمحاق، به مدار تولید رسید .

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،مدیر بنادر، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بهشهردر شرق مازندران گفت: کارخانه کاغذسازی بندرامیرآباد با گذشت 10 سال از زمان شروع عملیات اجرایی، با رفع مشکلات اداری در دولت تدبیر و امید آماده راه اندازی شده است.

علی خدمتگزار افزود: این واحد صنعتی در سال 85 کلنگ زنی شد و قرار بود تا سال 88 به بهره برداری برسد که به دلیل گرفتاری در چرخه اداری تا سال 92 فعالیت اجرایی آن متوقف بود.

وی اضافه کرد :با روی کارآمد دولت تدبیر و امید و انتصاب مدیریت جدید رفع مشکل این واحد بزرگ صنعتی در دستور کار قرار گرفت و با مساعدت مدیران دولت تدبیر وامید و همکاری بندرامیرآباد مشکلات پیش روی این واحد برداشته شد.

خدمتگزار گفت که این واحد صنعتی از لحاظ تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تکمیل شد و نخستین محموله خمیر مورد نیاز به عنوان مواد اولیه این واحد صنعتی به میزان 1500 تن از آستاراخان روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از مراحل قانونی تحویل کارخانه شد.

مدیربندرامیرآباد تولید این واحد صنعتی درفاز اول تولید کاغذ A4و در فازهای بعدی واحد کاغذ A3و رنگی به میزان 150هزار تن در سال اعلام کرد.

خدمتگزار میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این واحد صنعتی را دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت در این کارخانه 500 نفر به طور مستقیم شاغل می شوند.

وی مزیت این واحد صنعتی را داشتن ارزش افزوده از قبل تهیه مواد اولیه از خارج و صادرات کالاهای نهایی به کشورهای آسیایی و اروپایی دانست.

عملیات ساختمانی بندرو منطقه ویژه اقتصادی امیراباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری مرکز استان در سال 75 در زمینی به مساحت یک هزار و 60 هکتارشروع شد.

درسال 1376 با توجه به موقعیت ممتاز و استعدادهای بالقوه از سوی شورای عالی مناطق ازاد بعنوان منطقه ویژه معرفی شد که ظرفیت عملیاتی این بندر در فاز اول 5.6میلیون تن است که در چشم انداز پیش بینی تا سال 1409 ظرفیت های این بندر به 18 میلیون تن می رسد.

تاکنون برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز از قبیل اسکله، موج شکن و دیوار ساحلی و سایر زیر ساخت ها حدود 4500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که نیمی از این سرمایه گذاری ها در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

بندرآمیرآباد به دلیل موقعیت راهبردی دردریای خزروداشتن امکانات زیرساختی به عنوان بندرپایلوت غلات وارداتی از قزاقستان انتخاب شد که تاکنون 160 هزار تن انبار و سیلوی غلات دراین بندرایجاد شد که طرفیت آن تا برنامه چشم انداز به 500 هزار تن می رسد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه