PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارخانه چوکا با تمام توان به چرخه اقتصاد بر می گردد!

نماینده مردم شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از نشست های متعدد با مسئولان کشوری و دستور ویژه استاندار گیلان، فعالیت کارخانه چوب و کاغذ ایران (چوکا) از سر گرفته می شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،محمود شکری بیان داشت: پس از نشست های متعدد با مقام های ارشد کشور و پیگیری های ویژه استاندار گیلان، فعالیت کارخانه چوکا در فاز اول، از سر گرفته می شود و برای فاز دوم نیز، مصوبه ای وجود دارد که سهامداران، حدود سه هزار میلیارد ریال وام گرفته و برای نوسازی آن هزینه کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از یک هزار نفر در این کارخانه اشتغال دارند، ادامه داد: تعطیل یا فعال بودن این کارخانه در استان، اهمیت ویژه ای دارد.
این نماینده مجلس شرکت چوکا را یکی از صنایع بزرگ استان دانست و اضافه کرد: این شرکت در آغاز فعالیت، دارای چهار تا پنج هزار شاغل در سه شیفت بود که با گذشت زمان، ماشین آلات آن مستهلک شد که باید نوسازی و جایگزین می شد اما این اتفاق نیفتاد و جمعیت شاغل آن اکنون به زیر یک هزار نفر رسیده است.
نماینده مردم شهرستان های ماسال، رضوانشهر و تالش در خانه ملت، در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس مستندات، سهامداران از طریق منابع خودشان یا وام بانکی، حدود 440 میلیارد ریال از سال 80 تا 84 برای نوسازی ماشین آلات این کارخانه تزریق کردند اما متاسفانه این اتفاق به طور شایسته نیفتاده است.
شکری تصریح کرد: این موضوع را هم باید سهامداران، هم مدیران وقت و هم دستگاه های نظارتی پاسخ دهند و جای بحث است که چرا از بعد نظارتی، پیگیری های لازم نشده است.
وی با یادآوری وضعیت مناسب صنعت در گیلان در سال های گذشته، عمده مشکلات بخش صنعت در شرایط کنونی، را در حوزه مالی و نقدینگی دانست و ادامه داد: خوشبختانه دولت تصمیم های خوبی در این حوزه گرفته و از استاندار نیز برای حمایت از بخش صنعت، قدردانی می کنیم.
شکری تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تولید در گیلان را امری مثبت ذکر کرد و گفت : با مدیریت خوب این کارگروه، واحدهایی که به آن معرفی شدند، با رضایت کامل از آن برگشته اند و هم از لحاظ مشکلات و هم نقدینگی مشکلات مرتفع شده و چاره اندیشی صورت گرفته است.
صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در شهرستان رضوانشهر، در سال 1352 طراحی و در سال 1357 به بهره برداری رسید که 400 هزار هکتار از جنگل های گیلان با ظرفیت سالانه 500 هزار متر مکعب حوزه تأمین چوب و منابع اولیه این کارخانه با هدف تولید 150 هزارتن کاغد در سال است.
عمده سهامدار این کارخانه، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی کشوری است.شهرستان رضوانشهر در 75 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه