PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تشکیل ۱۰۳ پرونده تخلف در بازار کاغذ طی نیمه نخست امسال

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: برخی افراد سودجو با هدف اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر در بازار کاغذ، اقدام به کاهش عرضه و فراوانی انواع کاغذ می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کریم هاشمی اظهار کرد : در شش ماهه اول سالجاری8 هزار و 102 تن کاغذ روزنامه و 15 هزار و 443 تن کاغذ چاپ و تحریر توسط شرکت‌های چوب کاغذ مازندران و کاغذ پارس تولید شده است .

وی افزود : در این مدت توزیع کاغذ در بازار که بیش از تولید داخلی بوده است در کاغذ چاپ و تحریر 20 هزار و 59 تن و در کاغذ روزنامه نیز هزار و 35 تن است . همچنین در بخش واردات نیز 104 هزار و 658 تن کاغذ چاپ و تحریر به کشور وارد شده است .

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: با توجه به اشراف اطلاعاتی این سازمان بر موجودی کالاهای مهم در سطح انبارهای کشور، میزان ذخیره انواع کاغذ چاپ و تحریر وارداتی و تولید داخل نسبت به سال گذشته در شهریور ماه به ترتیب 99 و 22 درصد افزایش داشته اند و میزان موجودی کاغذ روزنامه داخلی نیز 62 درصد افزایش داشته است.

هاشمی خاطر نشان کرد : با توجه به میزان تولید، توزیع ، مصرف و نیاز کشور به انواع کاغذ و تغییراتی که در زمینه نوع ارز تخصیصی برای واردات و میزان مصرف مقطعی برای فصل بازگشایی مدارس وجود داشت ، بررسی های لازم در سطح بازار انجام شد.

وی افزود: گزارشات واصله مبنی برعملکرد برخی افراد سودجو با هدف اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر، بود که اقدام به کاهش عرضه و فراوانی انواع کاغذ می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: این تخلف مورد توجه قرار گرفت و مراتب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد تا به برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی و برخورد قاطع با متخلفان، بر توزیع کالای یاد شده نظارت و با اخلالگران برخورد قانونی نمایند.

وی گفت : با هماهنگی انجام شده با سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور و اتاق های اصناف کشور جهت رصد بازار کاغذ و برخورد با تخلفات احتمالی در این بخش ، طی شش ماهه اول سال جاری جمعا 7هزار و 598 مورد بازسی در این بخش به تفکیک تعداد 117مورد بازرسی از واردکنندگان، تعداد 436 مورد بازرسی از بنکداران،6هزار و 707 مورد بازرسی از واحدهای خرده فروش و 338 مورد بازرسی از انبارهای کاغذ در سطح کشور انجام شد .

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت افزود : از تعداد بازرسی انجام شده ، 103 فقره پرونده تخلف به ارزش 81 میلیون و 991 ریال تشکیل شده است.

وی افزود:آمار پرونده های تخلف متشکله طی این مدت نشان می دهد از این تعداد 95فقره پرونده مربوط به واحدهای خرده فروشی 7 فقره مربوط به بنکدار و یک فقره مربوط به واحدهای انبار می باشد که جهت انجام مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده است.

به گفته وی ، شرایط بازار کاغذ در سال جاری به گونه ای است که تعداد پرونده های متشکله 55 درصد و ارزش ریالی پرونده ها نیز 75 درصد کاهش داشت.

این مقام مسئول یادآورشد : با توجه به اینکه کالای کاغذ در زمره کالاهای اولویت دوم ستاد هدفمند سازی یارانه ها و مشمول اعلام موجودی انبارها است در صورت مشاهده تخلف امتناع از عرضه کاغذهای وارداتی و تولید داخل به قصد گرانفروشی و اخلال در بازار و عدم رعایت سود مصوب براساس گزارش بازرسان صنعت ، معدن و تجارت استانها واتاق های اصناف قابل پیگرد قانونی است .

وی ازمردم درخواست کرد در صورت مواجهه با تخلفاتی نظیر عدم درج قیمت و یا عدم صدور فاکتور رسمی فروش و یا تردید نسبت به صحت قیمت اعلامی و مشاهده گرانفروشی ، مراتب را برای رسیدگی با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 مطرح نمایند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه