PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چینی ها در لرستان کارخانه تولید کاغذ از پودر سنگ راه اندازی میکنند

استاندار لرستان گفت:کارخانه تولید کاغذ توسط یک شرکت سرمایه گذاری چینی که در زمینه تولید محصولات کاغذ از پودر سنگ فعالیت می کند در لرستان ساخته می شود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بازوند در جلسه ای که با یک شرکت سرمایه گذار چینی در لرستان در استانداری برگزار شد، گفت:این سومین سرمایه گذاری مستقیمی است که توسط سرمایه گذاران خارجی در استان لرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این پروسه حدود 4 ماه است که آغاز شده است افزود: امیدواریم پس از بازدید از منطقه های مورد نظر توسط شرکت یعنی ازنا و الیگودرز این پروژه به نتیجه نهایی برسد و ما و مدیران استان مکلف هستیم از سرمایه این شرکت حمایت و حفاظت کنیم .

رابط سرمایه گذار چینی هم در ادامه با معرفی هیئت همراه شرکت چینی گفت: مرکز شرکت هولدینگ شی مه در استان لیائونینگ در شمال شرق چین است که حدود 50 میلیون نفر جمعیت دارد.

حمید حسینی اظهار داشت:فعالیت های شرکت هولدینگ "شی مه"، تولید کاغذ از پودر سنگ ، تولید برق از ذغال سنگ ،تاسیسات معدنی، استخراج سنگ، ذغان سنگ، سنگ آهک، ساختمان سازی و بیمارستان سازی است.

وی افزود:برای تولید این نوع کاغذ عوامل مختلفی از جمله وجود معادن کربنات کلسیم در استان لرستان ،قیمت پایین محصولات پتروشیمی از قبیل پلی اتیلن و اچ دی پی که مواد سازنده آن است، در انتخاب این استان برای ساخت کارخانه نقش بسزایی داشته است.

وی امنیت سرمایه گذاری در لرستان را عامل دیگر این اقدام دانست وگفت: در آخرین آمار امنیت سرمایه، استان لرستان جز 5 استان برتر سرمایه گذاری با امنیت در کشور است.

رابط سرمایه گذار چینی با اشاره به اینکه قرار داد مربوطه نوشته و کار نهایی انجام شده است افزود:این گروه سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار را برای سرمایه گذاری به لرستان آورده اند .

حسینی ظرفیت کارخانه تولید کاغذ را 120 هزار تن در سال اعلام و اظهار کرد: به ازای هر تن تولید کاغذ 300 کیلووات برق مصرف می شود و به آب و گاز هم نیاز ندارد.

وی به ایجاد اشتغال برای حدود هزار نفر در استان با احداث این کارخانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولیدات کاغذ این شرکت به 21 کشور در حال صادر شدن است.

حسینی با بیان اینکه کشور ما 90 تا 92 درصد مصرف کاغذ خود را وارد می کند ، افزود:می توان عمده تولیدات این کارخانه را در کشور مصرف و مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کرد.

رابط سرمایه گذار چینی در ادامه گفت:استان لیائونینگ استانی صنعتی در چین است و عمده تولیدات این استان در زمینه ماشین آلات سنگین و سبک است که بعد از آمدن این کارخانه می توان انتظار وارد شدن صنایع مختلف دیگری را از این استان به ایران و لرستان داشت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه