PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ظرفیت لرستان برای تولید پودرهای صنعتی و استحصال کاغذ

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران گفت:معادن استان لرستان ظرفیت مناسبی برای پودرهای صنعتی و استحصال کاغذ دارند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛ نادعلی اسماعیلی در حاشیه دیدار با روسای سازمان‌ها، ادارات و تشکل‌های معدنی و صنایع معدنی که در سالن جلسات سازمان صنعت معدن تجارت استان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان لرستان در ارتباط با مواد معدنی غیرفلزی ظرفیت‌هایی به‌ویژه در کربنات کلسیم‌ دارد که در کشور خاص است به طوری که کاربرد بسیار زیادی نیز برای پودرهای صنعتی مکانیزه و بحث استحصال کاغذ دارند.

وی استان لرستان را قطب سنگ کشور دانست و افزود: قانون تکلیف کرده که وزارت صنعت معدن هر چه زودتر دفاتر فنی حقوقی و حقیقی را تشکیل دهد که متأسفانه تاکنون این اقدام انجام‌نشده است بنابراین مصمم هستیم هر چه زودتر دستورالعمل مربوط به دفاتر فنی به‌ویژه حقوقی را گرفته، سریع‌تر آماده و در کمیته‌ای در وزارت خانه تحت عنوان دستورالعمل‌های مصوب شده به استان‌ها مصوب شود تا بازوی اجرایی برای سازمان‌های صنعت معدن باشد چرا که وظیفه بسیار سنگینی دارند و در صورت کمبود نیروی انسانی از نیروهای سازمان شناسنامه‌دار نظام‌مهندسی به‌عنوان دفاتر فنی استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران عنوان کرد: ظرف 10 تا 15 روز آینده استقرار دفاتر میز صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در سازمان‌های نظام‌مهندسی اعلام می‌شود تا دیگر متقاضیان به خاطر وامی که می‌خواهند بگیرند به تهران مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: بخش معدنی در کشور ما حساس است چراکه در بحث معدن موضوع بیت‌المال موردتوجه است و همه روی آن حساس هستند و به‌طورقطع تخلفاتی نیز صورت می‌گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: کمبود نیرویی که وزارت خانه دارد یکی از مشکلات به شمار می‌رود و طبیعی است که وزارت صنعت معدن نمی‌تواند این موضوع را پیگیری کند بنابراین با توجه به تفاهم‌هایی که بین سازمان صنعت معدن و نظام‌مهندسی است تنها راهی که می‌تواند روی وزارت خانه نظارت کند سازمان نظام‌مهندسی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام‌مهندسی استان بیش از هزار و 200 نیرو دارد که بخش عمده آن‌ها تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند بر کارها نظارت داشته باشند.

 رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران در بحث برداشت شن و ماسه در منطقه خرگوشناب گفت: هر کس که می‌خواهد فعالیت معدنی کند باید مجوز داشته باشد و هرکسی که خارج از مجوز کار کند بر اساس ماده 19 قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: پروانه‌های بهره‌برداری ظرفیتی دارند که تا 25 درصد مجاز به برداشت هستند و اگر بخواهد بیشتر برداشت کنند، تولید دارند و ضربه‌ای به بخش نمی‌زند می‌توانند مجوز از سازمان بگیرند و حتی تا دو برابر برداشت داشته باشند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه