PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارگران چوب و کاغذ مازندران دو ماه مزد طلبکارند

در حدود ۱۸۰۰ کارگر کارخانه چوب کاغذ مازندران دستمزدهای اردیبهشت و خرداد ۹۶ و بخشی از دستمزد فرودین ماه خود را دریافت نکرده‌اند. در عین ۲۰۰ بازنشسته این کارخانه که در سالهای گذشته به تدریج بازنشسته‌شده‌اند به صورت قسطی پرداخت شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جمعی از کارگران کارخانه چوب و کاغذ مازندران در تماس با ایلنا با اشاره به مشکلات معیشتی خود گفتند: در حدود ۱۸۰۰ کارگر هستیم که در بخش‌های مختلف این کارخانه به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری کار می‌کنیم و در حال حاضر بابت دستمزدهای فرودین و اردیبهشت ماه طلبکاریم.

این کارگران با بیان اینکه کارفرما تنها ۷۰ درصد از دستمزدهای فروردین ماه آنان را پرداخت کرده است، افزودند: این در شرایطی است که مدیران این کارخانه بارها وعده داده اند که در صورت ادامه تولید و متوقف نشدن فعالیت کارخانه مطالبات مزدی باقیمانده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهند کرد و برای همین آنها در هفته‌های گذشته از برپایی اجتماعات صنفی اعتراضی خودداری کرده‌ و در نتیجه کارخانه در هر سه شیفت کاری دایر بوده است.

این وضعیت در حالی است که به گفته این کارگران با وجود داشتن حرفه‌ای سخت و طاقت فرسا، مبلغ دریافتی آنها رقمی نزدیک به حداقل مزد است و هنوز خواسته های آنها در مورد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تامین نشده است.

در عین حال کارفرما تنها حداقل دستمزد قانون کار را به این ۲۰۰ کارگر پرداخت می‌کند که این امر بارها مورد اعتراض آنها قرار گرفته است.

از سوی دیگر این کارگران از سرگردانی نزدیک به ۲۰۰ نفر از همکاران بازنشسته خود برای دریافت سنوات پایان کار خبر داده و افزایند: از میان همکاران آنها، کارگرانی که از سال ۷۴ تا کنون به تدریج بازنشست شده‌اند، مطالبات پایان کار خود را به صورت قسطی دریافت کرده‌اند.

کارگران کارخانه چوب و کاغذ مازندارن در ادامه یادآور شدند که این کارخانه زمانی محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کرد و یا کیفیت ترین کاغذ را با استفاده از چوب جنگل‌های شمال تولید می‌کرد اما حالا شرایطی پیش آمده است که بازارهای صادرات از دست رفته و محصولات تولید شده جذابیت سابق را برای مشتریان ندارند.

آنها در پایان تاکید کردند که چنانچه بانک ملی در مقام سهامدار اصلی این واحد تولیدی در مدیریت این کارخانه دقت بیشتری به خرج دهد، امکان بازگشت از شرایط کنونی برای این کارخانه فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه