PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نشست تخصصی کاغذ، مقوا در سازمان توسعه تجارت ایران


در نشست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تشکل تخصصی کاغذ، مقوا و محصولات سلولزی موضوعاتی از جمله بازار کاغذ از ابعاد تولید، نیاز داخل، بازار، مبادی وارداتی، ترتیبات بانکی حاکم و قیمت محصولات جهانی و داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران این نشست با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت، اعضای هیئت مدیره انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی برگزار شد.

در این جلسه اعضاء انجمن به برخی مشکلات تجارت انواع کاغذ، نبود دانش فنی و کارشناسی کافی در گمرکات و امکان سوء استفاده از تعرفه های کالاها با نوع محصول وارداتی اشاره کردند.

همچنین ، توجه به لزوم اصلاح تعرفه برخی کالاهای وارداتی از سوی انجمن مورد تأکید قرار گرفت که می تواند منجر به واردات کالاهای مرغوب شود. همچنین بدلیل نبود چارچوبی برای خرید بصورت یوزانس باتوجه به شرایط کمبود منابع مالی برای واحدهای تولیدی، اعضای انجمن درخواست داشتند محصولات مذکور بعنوان مواد اولیه تلقی شده تا امکان استفاده از یوزانس امکان پذیر گردد.

در خاتمه مقرر شد پیشنهادات انجمن در اولین جلسه کمیته ماده یک با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی و تصمیم گیری شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه