PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

طرح خودکارفرمایی تولید کاغذ معدنی

سرپرست پژوهشکده فرآوری مواد معدنی به طرح تولید پایلوت کاغذ معدنی از سنگ‌های کربنات اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح خود کارفرمایی است  که به صورت پایلوت تولید شده و گزارش آن را به دولت نیز فرستاده‌ایم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی با بیان اینکه در صورت کمک صندوق توسعه، راه‌اندازی صنعتی این خط آغاز می‌شود، اظهار کرد: تولید کاغذ معدنی از سنگ‌های کربنات بحث جدیدی نیست ولی مساله اینجا بود که شرکت‌های خارجی از جمله چینی‌ها زمانی که میخواستند کارخانه را تجهیز کنند عملکرد قابل قبولی نداشتند.

ذاکری افزود: دولت برای اشتغالزایی مناطق به خصوص مناطق محروم، قصد دارد کارخانه‌های کوچک در این حوزه تاسیس کند و در صورت مقاومت بازار کاغذ، بازار بسته‌بندی مناطق را پوشش دهد که جایگزین بسته‌بندی‌های معمول است.

سرپرست پژوهشکده فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه یکی از مزایای طرح تولید کاغذ معدنی از سنگ‌های کربنات عدم نیاز به آب برای تولید است، تصریح کرد: با هزینه خودمان این محصول را به صورت پایلوت انجام دادیم و برای دولت فرستادیم. بنابراین است که در مرحله اول به عنوان "بسته‌بندی" در مناطق محروم مورد استفاه قرار گیرد و جایگزین بسته بندی‌های معمول شود.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه