PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پتانسیل بالای بوکان برای تولید کاغذ

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: شهرستان بوکان ظرفیت بالایی در تولید کاغذ دارد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، عبدالحمید سرتیپی در جلسه رفع موانع تولید معادن شهرستان بوکان با بیان اینکه سالانه به‌میزان دو میلیارد دلار کاغذ وارد کشور می‌شود، افزود: از سنگ آهک می‌توان کاغذ تولید کرد و با توجه به این که شهرستان بوکان پتانسیل بالایی در تولید کاغذ دارد، با جلوگیری از خام فروشی و جذب سرمایه‌گذار، توانایی تولید کاغذ در بوکان، وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به این که چهار محدوده شکل گیری آهن در شهرستان بوکان وجود دارد، گفت: آهن به‌عنوان یک فلز استراتژیک برای توسعه شهرستان بوکان عنصری کلیدی به‌شمار می‌رود اما تاکنون در این زمینه فعالیت خاصی صورت نگرفته است و اکتشاف نهایی این فلز در بوکان انجام نشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامع داد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر معدنی دنیا است و دو معدن استان آذربایجان‌غربی در سطح کلاس جهانی قرار دارد و وجود معدن از جمله مزیت‌های استان به‌شمار می‌روند.

سرتیپی افزود: تاکنون ۴۵۶ پروانه بهره‌برداری از منابع معدنی در استان و ۴۰ پروانه در شهرستان بوکان صادر شده‌ است و ۱۲ معدن در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که میزان استخراج در معادن شهرستان بوکان ۶۳۰ هزار تن در سال است، افزود: این میزان، کمتر از ظرفیت استخراج در این شهرستان است.

استفاده از نیروهای بومی در معادن بوکان برای کاهش نرخ بیکاری ضروری است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان بوکان در این جلسه با انتقاد از حضور نیروهای غیر بومی در معادن این شهرستان تصریح کرد: با توجه به این که آمار بیکاری در بوکان ۲۲ درصد است، به‌کار گیری نیروهای بومی در معادن می‌تواند تا حدودی آمار بیکاری را کاهش دهد.

لقمان خسروپور اظهار کرد: فعالیت معدن‌کاران در روستاهای شهرستان بوکان باعث ایجاد خسارت به راه‌های مواصلاتی و زمین‌های زراعی شده است و نیز تهدید امنیت جانی ساکنان این روستاها را تهدید می‌کند.

خسروپور با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده میان متولیان معادن و ساکنان روستاها در سه روستای شهرستان بوکان افزود: با ایجاد تعامل میان این دو دسته می‌توان مشکلات را به حداقل رساند و توسعه روستاها روند سریع‌تری به‌خود بگیرد.

در این جلسه جمعی از صاحبان معادن به بیان مشکلات صنف خود پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه