PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیش‌بینی افزایش قیمت نسبی در بازار کاغذ

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به بلاتکلیفی کاغذ مصرفی کپی در اداره گمرک طی 15 روز اخیر،‌ گفت: اداره گمرک و سازمان استاندارد بر سر ترخیص کاغذ کپی اختلاف نظر دارند و همین موضوع موجب شده است که در مدت دو هفته اخیر چندین تن کاغذ کپی پشت درهای گمرک باقی بماند، این موضوع در صورت استمرار می‌تواند بازار کاغذ را به خطر بیندازد.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید حسن میرباقری؛ رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به طرح افزایش تعرفه گمرک مواد اولیه در هفته‌های اخیر،به ایبنا عنوان کرد: کاغذ کپی به صورت رول از خارج به کشور می‌آید و مورد استفاده چاپخانه‌داران و دست‌اندرکاران حوزه نشر است اما این موضوع برای اداره گمرک قابل قبول نیست.

وی افزود‌:‌ در این زمینه اداره گمرک از سازمان استاندارد که مرجع این حوزه به شمار می‌آید، ‌خواسته است که درباره مصرفی بودن این کاغذ برای حوزه چاپ اظهار نظر کند، اما سازمان استاندارد می‌گوید که اینکار را انجام نمی‌دهند.

میرباقری با بیان اینکه چنین موضوعی موجب بلاتکلیفی و در گمرک ماندن حجم زیادی از این کاغذها شده است و بیم آن می‌رود که در آینده‌ای نزدیک با افزایش قیمت کاغذ روبرو باشیم.

وی با طرح این موضوع که واردکنندگان کاغذ کپی باید از این پس تعرفه گمرک 9 درصد را برای این کاغذ پرداخت کنند، یادآور شد: این افزایش قیمت، موجب افزایش هزینه‌های دیگر در این حوزه می‌شود و بهتر است که هرچه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

میرباقری تاکید کرد: چنین اقداماتی این شائبه را به جود می‌آورد که عده‌ای در بازار نمی‌خواهند بازار کاغذ ثبات داشته باشد و نگه داشتن کالا در گمرک بدون دلیل منطقی اصلا به نفع بازار و مصرف‌کنندگان نیست.

به گفته وی، در حال رایزنی با سازمان استاندارد و اداره گمرک هستیم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت کاغذهای گمرک را مشخص کنیم تا آن‌ها را زودتر به بازار کاغذ و مصرف‌کنندگان تزریق کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه