PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

حضور شرکت های خارجی زمینه ساز رونق نمایشگاه چاپ

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان‌رضوی گفت: حضور شرکت‌های خارجی زمینه‌ساز رونق نمایشگاه چاپ مشهد خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی مغانی در این رابطه اظهار داشت: نمایشگاه‌ها محلی هستند که در آن‌ها تولید کنندگان می‌توانند به‌راحتی با مخاطبان کالاهای خود تعامل داشته باشند و از بازخوردهای آنها آگاه شوند.

وی افزود: همچنین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ما را در یافتن مواد اولیه مورد نیاز خود در صنعت چاپ یا فروش محصولات یاری کند.

مغانی با اشاره به بخش فرهنگی صنعت چاپ و بسته بندی گفت: حاصل صنعت چاپ و بسته بندی کالایی فرهنگی و هنری است و از این نظر باید بیشتر به نمایشگاه‌های صنعت چاپ و بسته بندی اهمیت داده شود و شرایط حضور چاپخانه داران بهتر از قبل فراهم شود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان‌رضوی با نگاهی به وضعیت چاپخانه‌ها و پتانسیل‌های موجود در نمایشگاه‌ها برای کمک به رونق بیشتر صنعت چاپ ادامه داد: نباید صنعت چاپ و بسته‌بندی را با دیگر صنایع برابر دانست که در این باره می‌توان اشاره کرد، نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی مخاطب خاص و محدودی دارد و نباید آن را با نمایشگاه خودرو، صنایع غذایی وغیره مقایسه کرد.

وی افزود: نمایشگاه صنعت چاپ نمایشگاهی تجاری نیست که در آن مشارکت‌کنندگان فروش مستقیم داشته باشند بلکه هدف از شرکت در این نمایشگاه‌ها معرفی و آشنایی با دستاوردهای این صنعت است، جدای از این موارد حاصل کار صنعت چاپ محصولی فرهنگی و هنری خواهد بود.

مغانی همچنین با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی و نمایندگان آن‌ها در این نمایشگاه بیان داشت: با توجه به اینکه ماشین آلان صنعت چاپ ما 100 درصد وارداتی هستند حضور شرکت‌های خارجی و نمایندگان آن‌ها می‌تواند سبب رونق صنعت چاپ ما باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل با شرکت‌های خارجی می‌تواند سبب تغییرات خوبی در صنعت چاپ ما باشد و ما می‌توانیم نیازهای خود را در زمینه ماشین آلات و مواد اولیه راحت‌تر برطرف کنیم، همچنین حضور کشورهای دیگر مانند افغانستان و کشورهای کمتر توسعه یافته نیز می‌تواند زمینه ورود صنعت چاپ ما را به بازارهای این کشورها فراهم کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه