PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

مکاتبه مجلس بادولت برای افزایش ۲درصدی تعرفه واردات کاغذ صحت ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مکاتبه این کمیسیون با دولت برای افزایش تعرفه ۲ درصدی واردات کاغذ را تکذیب کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ا یران، حجت‌السلام احمد سالک کاشانی با اشاره به تلاش این کمیسیون برای حل موضوع کالای استراتژیک کاغذ با هدف کمک به ناشران،به مهر اظهار داشت: پس از بازدیدهایی که اعضای کمیسیون از کارخانه‌های تولیدکننده کاغذ در خوزستان، اصفهان و مازندران انجام دادند، جمع‌بندی این بازدیدها در کمیسیون صورت گرفت.

وی افزود: در پی بررسی نتیجه این بازدیدها، از مدیران کارخانه‌های تولیدکننده کاغذ در کشور، کارشناسان نشر و به ویژه وزرای ارشاد، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و اقتصاد به کمیسیون دعوت و دو بحث اصلی مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره توضیح داد: این دو بحث شامل رفع موانع تولید ملی کاغذ و نیز افزایش تولید ملی این محصول بود که در این رابطه بحث‌هایی در زمینه حل مشکل واردات خمیر کاغذ و رفع مشکلات بانکی و کنترل واردات کاغذ صورت گرفت و قرار شد نسبت به برخی تعرفه‌های وارداتی نیز دقت نظر صورت گیرد.

سالک با بیان اینکه هدف کمیسیون فرهنگی از پرداختن به این موضوع، اولویت دادن به خرید تولیدات داخلی کاغذ بوده است، گفت: در پی این جلسات، وزرای مربوطه و مدیران کارخانه‌های تولیدکننده قبول کردند که میزان خرید از داخل را بالا ببرند که این مسئله می‌تواند باعث افزایش اشتغال نیز بشود و تنها نسبت به واردات اقلامی مانند خمیر کاغذ اقدام شود.

وی با رد برخی ادعاها مبنی بر نامه‌نگاری رئیس کمیسیون فرهنگی برای افزایش دو درصدی تعرفه واردات کاغذ، تصریح کرد: سیاست کمیسیون فرهنگی، حمایت از ناشران و چاپخانه‌ها در راستای تقویت تولید ملی است و توافق‌های صورت گرفته در کمیسیون نیز با جدیت پیگیری می‌شود تا در جهت خودکفایی صنعت کاغذ گام برداریم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه