PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برازش با رایزن فرهنگی آلمان دیدار کرد

محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یوستوس کِمپر رایزن فرهنگی سفارت آلمان دیدار و درباره موضوعات فرهنگی خصوصا گسترش مراودات در حوزه چاپ به گفت و گو پرداختند.


به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمودرضا برازش در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ گفت: صنعت چاپ در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و صنایع مختلف اعم از صنعت نشر ارتباط نزدیکی با این صنعت دارند.


وی افزود: نزدیک به 80 درصد از دستگاه های چاپی در ایران را دستگاه های آلمانی تشکیل می دهند و برخی از شرکت های آلمانی نیز در ایران دارای نمایندگی هستند. همچنین برخی از مواد اولیه این صنعت نیز مانند رنگ و چسب نیز از آلمان تامین می شود.


برازش با اشاره به حضور گسترده ایرانیان در نمایشگاه چاپ دوسلدورف آلمان گفت: نزدیک به هزار ایرانی هر چهار سال یکبار در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند و با آخرین دستاوردهای صنعت چاپ آشنا می شوند.


وی ادامه داد: نزدیکی ارتباطات میان دو کشور موجب شده تا آموزش صنعت چاپ در ایران بسیار شبیه به آموزش صنعت چاپ در آلمان باشد و افرادی که در ایران تحصیل کرده اند به راحتی می توانند در مراکز آموزش آلمانی به ادامه تحصیل بپردازند. از این رو برگزاری دوره های آموزش چاپ در دو کشور می تواند به همکاری بیشتر میان دو کشور برای گسترده شدن روابط کمک کند. دفتر چاپ نیز به دنبال آن است تا با توجه به دوران پسابرجام، روابط میان دو کشور را تسهیل کند تا از این طریق  صنف چاپ آلمان و ایران ارتباطات گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.


برازش برگزاری دوره های مشترک آموزشی را یکی دیگر از راه های تقویت روابط میان دو کشور خواند و عنوان کرد: دفتر چاپ در سال جاری نزدیک به 35 دوره آموزشی را برگزار کرده است و کشور آلمان می تواند با اعزام مدرس به ایران در بهتر برگزار شدن این کلاس ها و تجهیز آزمایشگاه های چاپ دانشگاه ها کمک کند.


مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از آمادگی این دفتر برای اعزام هیات های چاپ جهت بازدید از موزه گوتنبرگ خبر داد و گفت: کشور آلمان یکی از پایه های اصلی چاپ در جهان است و بازدید از موزه های چاپ خصوصا موزه گوتنبرگ می تواند در بالا بردن سطح دانش چاپخانه داران موثر باشد.


یوستوس کِمپر رایزن فرهنگی سفارت آلمان نیز در این دیدار اعلام کرد: در خصوص گسترش همکاری های چاپی میان دو کشور می توان با اتاق ایران و آلمان گفت و گوهایی را انجام داد.


وی افزود: درباره بازدید چاپخانه داران ایران از موزه های چاپ آلمان نیز، سفارت آلمان تلاش خواهد کرد تا فرایند صدور ویزا را تسریع کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه