PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در عرصه چاپ

نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ گفت: در‌صورتی که دولت از تصدی‌گری خود در عرصه چاپ بکاهد و امور را به بخش خصوصی واگذار کند، می‌توان جلوه‌هایی از اقتصاد مقاومتی را در این عرصه مشاهده کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بهمن پورمند در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: معتقدم تا زمانی که تمام امور صنعت چاپ در دست دولت باشد، اقتصاد مقاومتی رخ نمی‌دهد؛ باید پای بخش خصوصی در این صنعت نیز باز شود چرا که این بخش با توجه به تخصصی که دارد به مشکلات چاپ اِشراف دارد و به خوبی می‌تواند راهکارهای کاربردی برای بُرون‌رفت از  مشکلات ارائه دهد.
 
وی توضیح داد: صنعت چاپ با مشکلات عدیده‌ای مواجه است بنابراین ابتدا باید این مشکلات رفع شوند سپس به فکر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم. یکی از این مشکلات، فرسوده بودن دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات چاپ است. تعویض و نوسازی این دستگاه‌ها باید در اولویت قرار بگیرند.

نایب رییس اول اتحادیه چاپخانه‌داران تهران پایین بودن نقدینگی چاپخانه‌ها را از دیگر معضلات این صنعت دانست و گفت: دولت باید با دادن تسهیلات کم‌بهره و با بازپرداخت درازمدت، زمینه را برای به‌روز رسانی تجهیزات صنعت چاپ فراهم کند.
 
پورمند ضمن تأکید بر این نکته که باید منفعت و مصلحت ملت بر منافع شخصی غالب باشد، اظهار کرد: متأسفانه اکنون صنعت چاپ کشور با کمبود کار و سفارشات چاپی مواجه است که شاید علت اصلی آن اقتصاد معیوب جامعه باشد. به همین دلیل میزان تولید در صنعت چاپ بسیار کاهش پیدا کرده است. دولت باید تمهیداتی به منظور کاهش واردات بیندیشد و هزینه‌ها را به‌گونه‌ای پایین بیاورد تا بتوان محصولات را در داخل کشور با کیفیت بهتر و قابل رقابت با کالاهای خارجی تولید کرد.
 
وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که در صنعت چاپ باید به آن توجه ویژه صورت بگیرد، دریافت مالیات از چاپخانه‌داران بر مبنای میزان درآمد و کارشناسی‌های دقیق است. متأسفانه اکنون چنین نیست و مالیات‌هایی سرسام‌آور و بدون نظر کارشناسی، از اهالی چاپ دریافت می‌شود که نوعی اجحاف در حق آنها محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه