PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انقلاب بزرگ دیجیتال را در دروپا 2016

صنعت بسته‌بندی در آینده ای نزدیک به  مهمترین موضوع در صنعت چاپ  تبدیل  خواهد شد، گواه این مدعا را شما در دروپا 2016 خواهید دید.
 به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، گسترش فناوری‌های دیجیتال در صنعت چاپ سبب شده است تا بسیاری از روندها و ساز و کارهای این صنعت به شکل قابل توجهی متحول شوند.
صنعت بسته‌بندی نیز در نتیجه پیشرفت‌های فناوری شاهد تحولات قابل توجهی خواهد بود که مهم‌ترین دستاوردهای بزودی در بزگترین و معتبرترین نمایشگاه چاپ به نمایش در خواهد آمد.
باید گفت که دروپا 2016 در واقع یک رویداد برای بسته‌بندی دیجیتال خواهد بود. در حالی که بسیاری از حوزه‌های چاپ تجاری به سختی برای رشد و حفظ درآمدهای خود تلاش می‌کنند، صنعت بسته‌بندی همگام و متناسب با رشد جمعیت جهان، رشد می‌کند.
 تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار هم کاملا از این موضوع آگاه هستند و به همین خاطر نیز با سرمایه‌گذاری گسترده روی بخش تحقیق و توسعه، به دنبال دستیابی به بازار در حال تغییر بسته‌بندی دیجیتال هستند.
ضمن آنکه برندهای مختلف بزرگ تولید کننده نیز از بسته‌بندی‌های خلاقانه‌ای که مرتبط با محصولاتشان باشد و مشتری را درگیر خود کند، استقبال می‌کنند.
به طور کلی، تحولات عمده را می توان در دو بخش بررسی کرد :
 ابتدا نشر چاپ دیجیتال
تولیدکنندگان نشر آنالوگ و سنتی مثل هایدلبرگ، گالوس، و اومت، در یک دهه اخیر با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه شده اند، از این رو همه این تولیدکنندگان در دروپا به سمت چاپ دیجیتال رو آورده ، تجهیزات مرتبط با این نوع چاپ را عرضه خواهند کرد.
 به همین دلیل امسال سالن‌های دروپا همگی ویترین نمایش دستگاه‌هایی خواهد بود که لیبل و بسته‌بندی‌ها را با روش‌های دیجیتال چاپ می‌کنند.
خط تولید تمام دیجیتال
حضور فناوری‌های دیجیتال، تنها محدود به چاپ و نشر نخواهد بود. بلکه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نرم‌افزار در تلاش هستند تا برای کلیه فرآیندهای پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ نیز ابزارهای دیجیتال را عرضه کنند.
 یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها از اوج‌گیری فناوری دیجیتال در آینده صنعت چاپ، حضور پررنگ شرکت «HP» در دروپا 2016 با مجموعه‌ای کامل از دستگاه‌های چاپ و نشر دیجیتال لیبل و بسته‌بندی است . شاید مهم‌ترین دستگاه عرضه شده توسط این شرکت ، دستگاه HP Indigo 8000 با سرعت 2X باشد که احتمالا با استقبال گسترده ای هم از سوی فعالان صنعت چاپ و نشر مواجه خواهد شد.
در همین حال، شرکت «اسکو» (Esco) نیز دستگاه های اصلاح شده خود را برای بهینه‌سازی فرآیندهای چاپ و پس از چاپ در این نمایشگاه نمایش خواهد داد. ضمن آنکه شرکت «هایکان» (Highcon) نیز اعلام کرده است که مجموعه‌ای از محصولات دیجیتالی صحافی و برش را در دروپا 2016 به نمایش می‌گذارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه