PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه داران با تنگناهای فراوان به ویژه از نظر نقدینگی دست به گریبانند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار با اعضاء اتحادیه چاپ و بسته بندی این استان گفت: ابعاد صنعت چاپ هر روز بیشتر، پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از صنعت چاپ به عنوان صنعتی بسیار بزرگ یاد کرد و گفت: ابعاد صنعت چاپ هر روز بیشتر، پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شود، بنابراین با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این حوزه دستگاه‌های موجود نیز باید به روز شده و بهره‌گیری از آخرین امکانات روز از اولویت‌های فعالان این حوزه باشد.
وی ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت فرهنگی و قدیمی با بیش از ۱۵۰سال قدمت در این شهر فعالیت می‌کند و این استان بعد از تهران به دلیل حضور بیشترین چاپخانه بالا‌ترین همت را دارند.
وی نیز با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در استان افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوی قطبی در حوزه صنعت چاپ در کشور است که اما این حوزه برای ارتقای بیش از پیش نیازمند یک تفکر و حرکت نو است که هیات مدیره جدید این مهم را در برنامه‌های خود درنظر دارد.
وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های ویژه در بین دستگاه‌ها، سعی می‌کنیم مشکلات حوزه چاپ را در بخش چاپ دیجیتال، مجوز انتقال ماشین آلات به استان‌ها، مالیات ارزش افزوده و.... را حل نماییم.
در ادامه این جلسه رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی گفت: صنعت چاپ برای برون رفت از مشکلات نیازمند عزم و اهتمام جدی مسوولان و متولیان مربوطه است.
وی تصریح کرد: چاپخانه داران با تنگناهای فراوان به ویژه از نظر نقدینگی دست به گریبان هستند که ضروری است این اداره کل درراستای مشکلات ما جدی‌تر گام بردارد.
وی ادامه داد: در برنامه سال ۹۵، برگزاری جشنواره صنعت چاپ، نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی، تجلیل از خانواده بزرگ صنعت چاپ و.... از جمله برنامه‌های این اتحادیه است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه