PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دروپا، موبایل، شبکه های اجتماعی و صنعت چاپ

پیام‌های شبکه‌های اجتماعی بطور شگفت‌آوری فرار هستند و تقریبا بلافاصله به کنار گذاشته می‌شوند. هر چیزی که بطور آنلاین منتشر شود می‌تواند با یک کلیک حذف و یا ویرایش گردد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بند ی ایران، محتوای چاپی نوشته می‌شود و بعد از بررسی و ویرایش به همراه طراحی گرافیکی به چاپ می‌رسد. در این میان فناوری‌های چاپ افست و یا دیجیتال نیز به ارزش محتوایی که یک ناشر قصد انتشار آن را دارد، می‌افزایند.

Eversifyبخشی از آگفاست که با بهره‌گیری از تجربه طولانی مدت این شرکت در حوزه چاپ اکنون یک گام به جلو برداشته و به دنبال تثبیت جایگاه محتوای چاپی در دنیای دیجیتال و بخصوص موبایل است.

رینر کرشک مدیر نشر موبایلی شرکت آگفا دراین باره می گوید: ما نشر موبایلی را مثل کانالی در امتداد چاپ دیجیتال و آنالوگ می‌بینیم که این فرصت را برای ناشران و چاپخانه‌ها فراهم می‌کند که به خوانندگان و استفاده کنندگان نهایی در سطح دیجیتال و موبایلی نیز دسترسی پیدا کنند. برای این منظور،‌ با هدف‌گیری مجدد محتوای چاپی و استفاده از مسیر جدید، ناشران می‌توانند با خوانندگان خود از طریق موبایل در تعامل باشند و جذابیت بیشتری برایشان خلق کنند.

فرض کنید بخشی از یک محتوای چاپی ذهن خواننده را مشغول کرده است. وقتی خواننده بتواند آن محتوا را در نسخه موبایل یا دیجیتال یا نرم‌افزاری نیز مشاهده کند، این امکان را دارد که با ابزارهای دیجیتال مثل لایک کردن آن را تایید کند.

از سوی دیگر حق مالکیت معنوی آثارتان را فراموش نکنید. محتوای شما برای شماست، بنابراین به جای آنکه به دیگران اجازه دهید تا بدون نفع رساندن به شما محتوایتان را منتشر کنند، خودتان آن را به فضای موبایل و دیجیتال نیز ببرید.

‌آگفا هم‌اکنون در حال انجام مطالعه و نظرسنجی در خصوص ورود صنعت چاپ به دنیای دیجیتال است و به زودی نتایج آن را نیز منتشر خواهد کرد.

دروپای امسال نقش ویژه ای برای گوشی های موبایل در نظر گرفته و باید منتظر ماند تا تلفیق دنیای جدید دیجیتال و چاپ را در این المپیک چاپی تجربه کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه