PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

30کارگر اخراجی یک چاپخانه رای بازگشت به‌کار گرفتند

صدور آراء بازگشت به کار برای ۳۰ کارگر رسمی اخراج شده چاپخانه مجاب، کارفرمای این واحد تولیدی از اجرای احکام صادر شده خودداری می‌کند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، منابع خبری ایلنا با اعلام این خبر افزودند: بصورت مشخص شمار کارگران اخراجی چاپخانه مجاب ۳۰ نفر است که در روز چهاردهم فروردین با میانگین ۱۵ تا ۲۰سال سابقه کار با توقف فعالیت چاپخانه اخراج شده بودند.

به گفته کارگران از قرار معلوم این ۳۰ کارگر اخراجی پس از دریافت خبر اخراج خود شکایتی را در اداره کار شهید رجایی (منطقه ۱۵) مطرح و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات مزدی خود می‌شوند.

برپایه این گزارش، هیات تشخیص اداره کار شهید رجایی در روز ۲۲ اردیبهشت ماه با این استدلال که «ماهیت کار کارگران رسمی چاپخانه مجاب دائمی است» اخراج آن‌ها را نپذیرفته و برای آن‌ها رای بازگشت به کار صادر کرده است.

کارگران با بیان اینکه این ۳۰ نفر با وجود اینکه احکام بازگشت به کار آن‌ها صادر شده است اما مدیریت چاپخانه مجاب از به کارگیری مجدد کارگران اخراج شده خودداری می‌‌کند، افزودند: علاوه بر آن طبق احکام صادره کارفرما مکلف است یک ماه از معوقات مزدی (اسفند ۹۴) وسه ماه حق بیمه‌ای کارگران را به همراه عیدی سال ۹۴پرداخت کند اما اعتنایی به این موضوع ندارد.

همچنین ۵ سال بن کارگری سالهای ۸۸ تا ۹۴ به همراه مانده اضافه کاری سال ۹۴از دیگر مطالبات کارگران چاپخانه مجاب است که هیات تشخیص با رای خود کارفرما را مکلف به پرداخت آن کرده است.

در همین رابطه یکی از کارگران اخراجی چاپخانه مجاب به ایلناگفته است: چند وقت پیش نامه‌های بازگشت به کارمان را به چاپخانه مجاب بردیم اما مدیریت این واحد می‌گوید که اعضای هیئت مدیره که در دفتر تهران هستند با بازگشت به کارمان موافقت نمی‌کند.

به گفته وی هنوز وضعیت پرداخت مطالبات معوقه کارگران مشخص نیست ودر این رابطه نیز کارفرما مدعی است منابع مالی کافی در دست ندارد و باید کارگران تا فروش ماشین آلات چاپخانه منتظر بمانند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه