PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دومین جلسه کارگروه رسیدگی به مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران برگزار شد

دومین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با حضور نمایندگان صنوف مرتبط با چاپ در اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، دومین کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با حضور همایون امیرزاده محمودرضا برازش، میریونس جعفری، غلامرضا شجاع و چند تن از دست اندر کاران این صنعت در اداره چاپ و نشر برگزار شد.

در این جلسه مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بی‌توجهی مودیان و مراکز مالیاتی به دفاتر مالیاتی تنظیم شده از سوی چاپخانه‌داران، عدم بازدید مودیان مالیاتی از واحدهای چاپی و تنظیم مالیات، بی‌توجهی به ضوابط، معیارها و دستور العمل‌های اخذ مالیات از واحدها، تداخل مالیات مشاغل و مالیات بر ارزش افزوده و... از جمله موضوعاتی بودن که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

همچنین نمایندگان صنوف مرتبط با چاپ خواستار بازبینی برخی از قوانین مالیاتی در حوزه چاپ شدند زیرا بسیاری از واحدهای چاپی در طول سالیان دچار تغییرات فراوان شده‌اند اما هنوز مودیان مالیاتی با اتکا به شرایط واحدهای چاپی در گذشته، اقدام به تعیین مالیات برای آن‌ها می‌کنند. از سوی دیگر، نمایندگان صنوف چاپ در این جلسه خواستار نظارت بر عملکرد مودیان مالیاتی شدند.

بر اساس این گزارش، کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با دستور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و به منظور پیگیری سریع مشکل چاپخانه‌داران کشور در پی ارسال نامه امضا شده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل شد.

چندی پیش 300 واحد چاپی و تمامی اتحادیه‌های چاپ در سراسر کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای در رابطه با مشکلات مالیاتی آن‌ها خصوصا مالیات بر ارزش افزوده ارسال کردند.

در این نامه به مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران و تعطیلی برخی از چاپخانه‌ها اشاره شده است و درخواست شده که هر چه سریع‌تر نسبت به این مشکل رسیدگی شود. همچنین از عملکرد بشدت سختگیرانه ممیزان وزارت دارایی انتقاد شده که بدون درنظر گرفتن شرایط چاپخانه‌ها مالیات‌های سنگینی از آن‌ها مطالبه کرده‌اند. همچنین در این نامه اشاره شده است که در صورت عدم رسیدگی به مشکلات مالیاتی آن‌‌ها، بسیاری از واحدهای چاپی تعطیل خواهند شد.

همچنین در نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران پیشنهاد شد تا با صدور نامه‌ای از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر دارایی کشور نسبت به توقف فرآیند حسابرسی‌ها و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده اقدام شود تا در یک فرصت شش ماهه با تعامل میان نمایندگان صنف چاپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت دارایی تدبیری برای این منظور اندیشیده شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه