PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

روز صنایع کوچک بدون نامی از صنعت چاپ

در تقویم روز 21 مرداد ماه روز صنایع کوچک و متوسط نام گذاری شده و در طول تاریخ این نامگذاری می توان به جرات گفت تاکنون در این رویداد نامی از صنعت چاپ و صنایع وابسته برده نشده است.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، صنعت استراتژیک و تاثیرگذار چاپ متاسفانه مورد کم توجهی مسئولان دولتی و بدتر از آن تشکلهای صنفی قرار دارد.

در بیش از یک دهه اخیر هزاران بار مشکلات و مسایل این صنعت مورد بحث و نقد قرار گرفته، اما هنوز چاپخانه و صنعت چاپ حیران در میان دو وزارتخانه باقی است و خبرهای بد بحران و ورشکستگی شنیده می شود.

جایگاه صنعتی و اهمیت چاپ بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نبود انسجام لازم برای پیگیری خواسته های دست اندرکاران و صاحبان سرمایه در این بخش، بلاتکلیفی عظیم صنعتی بودن یا فرهنگی بودن چاپ را به همراه داشته و دارد تا این روند از توسعه صحیح و علمی دور باقی بماند.

حذف صدها چاپخانه از چرخه اقتصاد در چند سال گذشته کمتر مورد توجه متولی دولتی قرار گرفته، از سوی دیگر تشکلها و اتحادیه های مرتبط با رقابت ناسالم و حاشیه های بیشمار نه تنها گره ای از کار چاپ باز نکردند بلکه افول اعتباری برای این صنف و صنعت به همراه داشته اند.

21 مرداد می تواند بزنگاهی برای صنعت چاپ کشور باشد اگر...

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه