PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه‌ها و ناشران در فهرست معافیت مالیات قرار می‌گیرند

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و سومین نشست خبری خود گفت: دوگانگی هویت چاپخانه‌داران به لحاظ فرهنگی یا صنعتی بودن، باعث شده نسبت به حقوق آن‌ها بی‌توجهی شود، اما قرار شده است با پیگیری‌هایی که اخیراً صورت می‌گیرند، این صنف نیز در فهرست معافیت مالیات قرار بگیرند.

یه گزارش آژاتس خبری جاپ و بسته بندی ایران، سی و سومین نشست خبری حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 29 شهریورماه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نوش آبادی در ارتباط با موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرایند رایزنی دولت و مجلس نسبت به معافیت مالیات چاپخانه‌داران پرسید، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر «معاف کردن تشکل‌های فرهنگی از پرداخت مالیات و مالیات ارزش‌افزوده» منعقد شد. با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشت و عدم اجرای کامل آن توسط برخی ادارات شهرستان‌ها، پیگیری شد و خوشبختانه به‌صورت رسمی اجرا می‌شود. در این راستا تمام تشکل‌هایی که تولید فرهنگی دارند از پرداخت مالیات معاف شدند.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: غفلتی که در این زمینه صورت گرفت، شاید این بود که چاپخانه‌داران و ناشران حقوق‌شان نادیده گرفته شد، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت قرار بر این شد تا صنف چاپخانه‌داران و ناشران نیز در فهرست معافیت مالیات قرار بگیرند. البته کارشناسان دارایی نظراتی مبنی بر این‌که «چون تمام چاپخانه‌داران کار فرهنگی نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم آن‌ها را جزو صنوف فرهنگی تلقی کنیم و در نتیجه صنف صنعتی ـ فرهنگی تلقی می‌شوند.»
 ارائه کردند. بدون تردید این دوگانگی گاهی حقوق این صنف را تحت آسیب قرار می‌دهد و آن‌ها را ناراحت می‌کند. امیدواریم با تعیین‌تکلیف جایگاه حقوقی چاپخانه‌ها و با توجه به این چاپخانه‌ها می‌توانند پایه و اساس توسعه علمی و فرهنگی کشور باشد، مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه