PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تاخیر در ترخیص کاغذها قیمت کاغذ را بالا می‌برد

به گفته حسین میرباقری؛ قطعی سیستم آنلاین و سامانه ثبت گمرک و تاخیر ترخیص خسارت‌های جدی به واردکنندگان کاغذ می‌زند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حسین میرباقری رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا، در ارزیابی وضعیت بازار کاغذ در پایان تابستان 95 گفت: خوشبختانه بازار کاغذ از نظر قیمت‌ها و عرضه و تقاضا به ثبات خوبی رسیده است. در مورد قیمت‌ها تغییرات چندان قابل توجهی نداشته‌ایم. البته برخی از اقلام مثل مقواهای پشت طوسی با یک افزایش قیمت ملایم مواجه بودند، اما مقواهای بهداشتی کاهش قیمت داشته‌اند. همچنین کاغذ تحریر بر حسب جنس و نوع آن از بندی 76 تومن تا 81 تومن در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که تقریبا تغییر قیمتی نداشته است.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات گمرکی در روند ترخیص کالا که چند ماه پیش دغدغه‌هایی را برای واردکنندگان کاغذ به دنبال داشت حل شده است، اظهار داشت: واردکنندگان کاغذ مشکل جدی و خاصی در مسئله ترخیص کالاهای خود با گمرک ندارند.

دلیل موارد به وجود آمده هم الکترونیکی شدن روند درخواست و پیگیری ترخیص است که به دلیل قطعی سیستم آنلاین و سامانه ثبت گمرک به وجود می‌آید. منتها در هر صورت چنین اختلالی خسارت‌های جدی برای واردکننده به همراه دارد. این تاخیرها به نوعی هزینه‌های واردکننده را بالا می‌برد و حتی می‌تواند در قیمت نهایی عرضه کاغذ در بازار هم تاثیر بگذارد.

او در پایان تاکید کرد: در بحث واردات حتی یک روز کاری هم مهم محسوب می‌شود و در این حین اقدامات انبارداری هم باید در نظر گرفته شود. اگر گمرک در این باره هماهنگی بیشتری از خود نشان بدهد، همین مشکلات به ظاهر جزئی که در سرانجام قیمت‌ها خودش را نشان می‌دهد نیر اتفاق نمی‌افتد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه