PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ زنده و پویاست

محمدحسن فکری، دبیر جشنواره صنعت چاپ نیز در این آیین اظهار کرد: شانزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ، فرصتی ایجاد کرد تا به مردم و مسئولان یادآوری کنیم، این صنعت زنده و پویاست. این صنعت فقط نفس نمی‌کشد، بلکه برای حضور در تمام عرصه‌ها اعمال وجود می‌کند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی توضیح داد: در چهاردهمین دوره این جشنواره از شرکت‌کنندگان 10 استان حمایت صورت گرفت، اما در پانزدهمین دوره جشنواره 10 استان به 16 استان ارتقا یافت. در شانزدهمین دوره جشنواره از تمام استان‌هایی که علاقه‌مند به شرکت در جشنواره بودند، حمایت مادی و معنوی صورت گرفت که گزارش‌ آن‌ها در نشریه جشنواره موجود است. به جز چهار استان جنوبی کشور که به دلیل گرمی هوا در آبان‌ماه و آذرماه میزبان جشنواره خواهند بود، تقریبا تمامی استان‌ها جشنواره را برگزار کرده‌اند.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ افزود: امسال در بخش پیشکسوتان جشنواره 105 نفر از سراسر کشور شرکت کرده‌اند که 31 نفر از تهران و 74 نفر از سایر استان‌ها بوده‌اند. همچنین در بخش نوآوران نیز 16 نفر کاندید شدند.

فکری گفت: داوری آثار حداقل توسط چهار یا پنج نفر صورت گرفت که از میان تعداد نامبرده، چهار نفر از تهران و هشت نفر از سایر استان‌ها و 2 نفر به‌عنوان خلاق و نوآور معرفی شدند. در بخش آثار مسابقات چاپی نیز 406 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

در بخش دیگر این آیین احمد پورمند، نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران تهران نیز اظهار کرد: گروه صنعت چاپ چندی پیش طوماری را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و ارسال کردند که در آن خواهان رسیدگی به مالیات و ارزش افزوده این حوزه بودند که خوشبختانه جناب وزیر دستورات لازم را در این زمینه اعلام فرمودند. جناب آقای جنتی آرزوی ما ارائه تسهیلات کم‌بهره و طولانی‌مدت در جهت نوسازی ماشین‌آلات چاپ است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه