PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

۵۵۰۰ چاپخانه دارای مجوز رسمی در کشور فعال است

معاون آموزش و پژوهش اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ چاپخانه دارای مجوز رسمی در کشور فعال است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمد حسن فکری اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این صنعت توان مالی ندارد و نیازمند یاری وزارتخانه های مرتبط از جمله صنعت، معدن و تجارت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماشین آلات چاپ هزینه‌های بالایی دارند مراکز چاپخانه ها برای به روز کردن ماشین آلات نیازمند کمک‌های ملی و تسهیلات از دولت هستند که در این ارتباط اقداماتی برای حمایت از فعالان این صنعت، در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

فکری گفت: مشکلاتی که فعالان این صنایع با آن روبرو هستند، بخشی مالیاتی و بخش دیگر آن نحوه نگرش به صنعت چاپ است که باید تغییر کند و نیاز صنعت چاپ کشور ارزیابی و به همان سمت هدایت شود.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اینک پنج هزار و ٥٠٠ چاپخانه دارای مجوز رسمی و صنفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور فعالیت می کنند.

فکری اظهار کرد: همچنین یکسری چاپخانه های دارای مجوز صنعتی در کشور فعالیت دارند که جواز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت می کنند و چاپ، بخشی از فرایند تولید آنها را تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه