PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آینده چاپ در صنعت بسته بندی است / پیشنهاد ارایه تعرفه واقعی برای کالاهای وارداتی چاپی و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخلی باکیفیت

احمد ابوالحسنی؛ رییس نمایشگاه چاپ و بسته بندی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران درباره ضرورت و تاثیر برگزاری این رویداد عنوان کرد: هدف از برگزاری هر نمایشگاهی در هر صنف و صنعتی نشان دادن دستاوردهای جدید در هر حوزه است که صنعت چاپ هم از این حوزه مستثنی نیست.

نمایشگاه چاپ جزء 10 نمایشگاه برتربرگزارشده درمحلدائمی نمایشگاه هاست

وی اضافه کرد: هر ساله هشتاد و شش نمایشگاه  در محل نمایشگاه های دائمی و بین المللی تهران برگراز می شود، رتبه بندی نمایشگاه چاپ و بسته بندی در رده های ششم تا دهم این نمایشگاه ها  نشان می دهد این رویداد تجربه موفقی بوده است زیرا در رتبه بندی نمایشگاهی؛ نمایشگاه چاپ و بسته بندیجزء 10 نمایشگاه برتر برگزار شده درمحل نمایشگاه بین المللیبه حساب می آید و این نمایشگاه به نوعی به یک برند در صنعت چاپ و بسته بندی تبدیل شده است.

آموزش کار با ماشین چاپ با حضور کارشناس خارجی به صورت زنده در محل نمایشگاه

رییس نمایشگاه چاپ و بسته بندی عنوان کرد: در دو سالی که مستقیم مسوولیت برگزاری نمایشگاه را بر عهد ه گرفتیم تلاش کردیم چاپ را د ر نمایشگاه زنده کنیم. سال گذشته با همکاری نمایندگی هایدربرگ یک سالن اختصاص دادیم به ماشین های چاپ و امسال هم با هایپک به توافق رسدیم که در یک سالن ماشین ها در حال چاپ باشند و یک کارشناس خارجی هم حضور داشته باشد تا طریقه کار کردن با آن را به مخاطبان بیاموزیم. تاهمزمان با نمایش؛ آموزش هم وجود داشته باشد

سالن چاپ و ماشین آلات امسال کارگاه آموزشی برای صنعت بسته بندی است زیرا آینده چاپ در صنعت بسته بندی است

ابوالحسنی درباره برگزاری کارگاه های آموزشی و برنامه های جنبی در این نمایشگاهعنوان کرد:کارگاه آموزشی لمینت ساختن جعبه و مراحل تکمیل کردن کارتن ها، تولید سیلفون، سلیفون حرارتی و بسته بندی از طریق این ماشین ها در این سالن به صورت زنده به نمایش گذاشته می شود و همزمان با آن آموزش هم ارایه می شود . بسته بندی آینده صنعت چاپ در ایران و سایر کشورهاست  و این کارگاه بیشتر در حوزه بسته بندی فعالیت می کنند.

ایران در حوزه چاپ دیجیتال و بسته بندی موفق تر از سایر حوزه هاست

وی با بیان این که این چندین سال در حوزه بسته بندی موفق تر از حوزه های دیگر در صنعت چاپ عمل کردیم؛ عنوان کرد: ایراندر بخش دیجتال و بسته بندی موفق تر از سایر حوزه ها بوده است و دلیل آن هم این است که ماشین آلات مورد استفاده در این بخش و امکانات این بخش نسبت به بخش های دیگر به صرفه تر بوده است و امکان و زمینه فعالت کار آن در کشور نسبت به حوزههای دیگر بیشتر بوده است و سوم این که در این اقتصاد بیمار باز هم زمینه این فعالیت ها بیشتر  بوده است.

تاثیر برجام پررنگ  شدن بخش بین الملل همه نمایشگاه ها بود

رییس عامل نمایشگاه چاپ و بسته بندی درباره تاثیر برجام در برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: امسال همه نمایشگاه در بخش بین الملل بهتر ظاهر شدند

امسال چین، آلمان، تایوان، هند ،ایتالیا ، ژاپن و سویئس در بخش بین الملل نمایشگاه حضور دارند.

ترکیه کلید اصلی صنعت بسته بندی در ایران است

وی با بیان این که تنها تفاوت امسال با سال گذشته در بخش بین الملل حضور کشور ترکیه است؛ گفت: حضور ترکیه در بخش بسته بندی صنعت چاپ ایران بسیار مشهود است و دلیل اصلی ورود این کشور در این بخش؛ مبحث بسته بندی است اما امسال به دلیل اختلاف این کشور با روسیه و این که مواد غذایی از طریق دستگاه ها در ایران بسته بندی می شوند؛ این بخش سخت گیری هایی را  اعمال کرده است و علی رغم داشتن غرفه 600 تا 700 متر مربعی ترکیه در نمایشگاه چاپ سال گذشته؛ امسال متراژ غرفه این کشور بسیار کمتر شده است.

امسال کشورهای خارجی با ماشین آلات بیشتری وارد شدند

ابوالحسنی درباره تاثیر برجام و تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته در بخش بین الملل همچنین اظهار کرد: با توجه به مساله برجام امسال بخش بین الملل و کشورهای خارجی به وارد کردن ماشین آلات علاقه بیشتری نشان دادند وماشین آلات بیشتری را وارد نمایشگاه کردند  زیرا  برجام بازار خوبی برای تبادل و فروش برای آن ها به وجود آورده است.

حضور بخش بین الملل و توجه به آن عامل رشد صنعت چاپ داخلی است

وی درباره توجه به بخش داخلی در نمایشگاه چاپ امسال عنوان کرد: توجه به بخش داخلی در صنعت چاپ  همیشه وجود داشته است و اختصاص به نمایشگاه ندارد اما مشکل اینجاست که نود و پنجدرصد ماشین آلات و مواد مصرفی صنعت چاپ ایران وارداتی است و نمایشگاه براییش بهتر است که با پررنگ کردن بخش بین الملل شرایطی را فراهم کند تا تجار و چاپخانه داران ما با ارتباط با نمایندگان کشورهای خارجی و خرید دستگاه های بهتر و جدیدتر بتوانند رشد خود را تسریع کنند و همین امر باعث پیشرفت بخش داخلی در حوزه صنعت چاپ می شود.

گردهمایی اهالی صنعت چاپ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از نمایشگاه صنعت چاپ

ابوالحسنی  درباره مشکل دیگری که در حوزه صنعت چاپ وجود دارد؛عنوان کرد: متاسفانه ورود کالاهای چاپی وارداتی در ایران بی رویه است و بسیاری از کالاهایی که در ایران امکان چاپدارند؛ وارد می شوند. بر همین اساس؛قرار است بعد از نمایشگاه  صنعت چاپ جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  داشته باشیم تا بتوانیم از ورود کالاهای چاپی بی رویه به ویژه کالاهایی که توان تولید داخلی آن ها وجود دارد؛ جلوگیری شود.

کالاهای چاپی وارداتی حذف نشوند اما قانونی وارد شوند و با تعرفه واقعی

مدیر عامل نمایشگاه چاپ و بسته بندی ادامه داد: بسیاری از کالاهایی که در ایران در حوزه بسته بندی امکان تولید دارند مانند تولید جعبه چای، جعبه دستمال کاغذی، قرآن و مفاتیح همچنان وارد می شود ما پیشنهاد  می کنیم  که برای ورود به بازار جهانی کالاهای چاپی وارداتی حذف نشوند اما  قانونی وارد شوند زیرا تولید کننده ایرانی برای واردات جعبه؛ مقوا ؛ چسب، سلیفون، هزینه گمرکی پرداخت می کند اما با وارداتیک کالای چاپی وارداتی دیگر چندین تعرفه پرداخت نمی شود و  با یک تعرفه جزیی یک کالای چاپی وارد می شود و این امر برای وارد کننده به صرفه تر است.

رییس عامل نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که در این بخش کالای چاپی با تعرفه واقعی وارد شود اما اکنون بدون تعرفه گمرکی و با کمترین تعرفه که معادل 5 درصد است؛ این کالاهای چاپی وارد می شود اکنون تعرفه مقوا 18 درصد؛ سلیفون 18 درصد ، چسب 18 درصد و مرکب و پلاستیک 22 درصد است در حالی که یک کالای چاپی وارداتی فقط 5 درصد هزینه گمرکی پرداخت می کند. ما می گوییم در این بخش با نظر کارشناسی تعرفه تعیین شود.

کاهش ساعت بازدید نمایشگاه به دلیل اختلاف نظر شورای شهر و شرکت نمایشگاهی چاپ

ابوالحسنی درباره ساعت بازدید نمایشگاه عنوان کرد: امسال ساعت بازدید نمایشگاه از  8و 30 صبح تا 4و 30 دقیقه عصر خواهد بود  و این کاهش ساعت بازید نمایشگاه به دلیل اختلاف شورای شهر و شرکت  نمایشگاهی صنعت چاپ حاصل شده است. همچنین امسال سالنی اختصای برای چاپ و ماشین آلات در نظر گرفته شده است و کلاس های آموزشی در بخش دیجتال  شامل (مرکب مواد غذایی و مرکب روی پارچه) در نظر گرفته شده است که کارشناسان انگلیسی در آن به آموزش خواهند پرداخت و افراد بعد از یک هفته گواهی و مدرک بین المللی هم دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه