PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاه کیفی به نمایشگاه چاپ از ضروریات است

معاون اداره‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اعتبار نمایشگاه به وسعتش نیست، بلکه به کیفیت است، گفت: داشتن نگاه کیفی به نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، می‌تواند در معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی این عرصه مؤثر باشد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی‌اصغر ابراهیمی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته به منظور ایجاد و توسعه و رونق فضای کسب‌وکار صنف چاپ ذاتا مطلوب است و از ضروریات محسوب می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته را از دو منظر می‌توان ارزیابی کرد؛ نخست، فروش ماشین‌آلات و دوم، فروش خدمات.

وی توضیح داد: این نمایشگاه در بخش فروش خدمات، توسط تولیدکنندگان داخلی بسیار ارزشمند عمل کرده، اما اگر در بخش فروش ماشین‌آلات موفق نبوده، به این دلیل است که کشور ما تولیدکننده ماشین‌آلات چاپ نیست، بنابراین نمایندگان شرکت های خارجی، ماشین‌آلات خود را عرضه و معرفی می‌کنند. عرضه آثار آن‌ها در این نمایشگاه باعث می‌شود که تولیدکنندگان داخلی به‌خوبی با ماشین‌آلات و تجهیزات روز دنیا آشنا شوند.

معاون اداره‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که توانمندی‌های داخلی در زمینه طراحی چاپ هیچ کمبودی با نمونه خارجی ندارد، افزود: خوشبختانه امروزه کشور توان چاپ بسیاری از واردات محصولات چاپی را در داخل دارد.

ابراهیمی گفت: در نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته هم تولیدکنندگان داخلی از خواسته‌ها و انتظارات مسئولان چاپ آشنا می‌شوند و هم فعالان صنف چاپ از نیازهای تولیدکنندگان آگاه می‌شوند؛ این موضوع باعث می‌شود تولیدکنندگاه داخلی برای تجهیز واحد چاپی خود سریعا اقدام کنند و در نتیجه زمینه رونق کسب‌وکار در این عرصه فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: نبود پُررنگ تولیدکنندگان بزرگ خارجی و کارخانجات بزرگ و معتبر بسیاری از کشورها، از جمله معضلات بیست و سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته است.

معاون اداره‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متولیان برپایی بیست و سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته به لحاظ فضا و نمای داخلی نمایشگاه، خوب عمل کرده‌اند اما به اعتقاد بنده اعتبار نمایشگاه به وسعتش نیست، بلکه به کیفیت است. داشتن نگاه کیفی به نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، می‌تواند در معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی این عرصه مؤثر باشد.

ابراهیمی بر ضرورت درج نمایشگاه چاپ در تقویم جهانی نمایشگاه تخصصی چاپ تأکید کرد و افزود: تحقق این مهم، زمینه معرفی بیشتر توانمندی‌های ایران به جهانیان را فراهم می‌کند؛ البته این امر مستلزم انجام تبلیغات و صرف زمان است.

وی در پایان از زمان برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته ابراز نارضایتی کرد و گفت: متولیان نمایشگاه باید به منظور جذب بیشتر نمایندگان خارجی به ویژه نمایندگان خارجی بزرگ و معتبر، نسبت به تغییر زمان آن بیندیشند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه