PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

مالیات بر ارزش‌افزوده بزرگ‌‌ترین مشکل چاپخانه‌داران است

یونس جعفری، پیشکسوت صنعت چاپ ضمن بیان این نکته که مالیات بر ارزش‌افزوده، بزرگ‌ترین دغدغه چاپخانه‌داران است، گفت: معتقدم اگر هم قرار است مالیات حذف نشود، حداقل مبلغ آن عادلانه و براساس انصاف تعیین شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ پو بسته بندی ایران، میریونس جعفری، پیشکسوت صنعت چاپ و عضو ستاد برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته شاهد رشد 20 درصدی حضور نمایندگان داخلی و خارجی هستیم؛ 200 غرفه از این نمایشگاه به شرکت‌کنندگان خارجی اختصاص دارد.

وی توضیح داد: ستاد برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته درنظر دارد برای فراهم کردن زمینه حضور حداکثری نمایندگان خارجی در دوره‌ بعدی، زمان برپایی آن را به مردادماه انتقال دهد، چراکه همزمانی برگزاری نمایشگاه در اول ژانویه (آغاز سال نو میلادی) در چندین سال اخیر باعث شده تا شانس حضور بیشتر نمایندگان خارجی در این نمایشگاه کم شود.

عضو ستاد برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته ادامه داد: حدود 70 درصد اقدامات برپایی نمایشگاه در مردادماه سال آینده، انجام شده است.

جعفری درباره جلسه سه‌گانه‌ای که قرار است در آینده نزدیک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنایع و مسئولان چاپ برگزار شود، گفت: صنعت چاپ نیاز به حمایت دارد به همین دلیل حدود 2 هفته بعد از اتمام زمان برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، نشست مشترکی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنایع و مسئولان چاپ برگزار خواهد شد. در این نشست می‌کوشیم با ارائه دلایل قانع‌کننده زمینه لازم برای این‌که صنعت چاپ تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد، فراهم شود و این صنعت، از منظر فرهنگی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی باشد.

وی افزود: اگر این اتفاق مهم محقق شود، بدون تردید بودجه صنعت چاپ در برنامه دولت مشخص می‌شود، در این‌صورت می‌توان ماشین‌آلات چاپ را به‌روز کرد، چراکه بیشتر ماشین‌آلات چاپ برای حدود 40 یا 50 سال پیش هستند و تعداد بسیار اندکی از آن‌ها با ماشین‌آلات جدید جایگزین شده‌اند که اغلب برای چاپخانه‌های دولتی این اتفاق افتاده است و چاپخانه‌های شخصی هنوز نتوانسته‌اند به انجام این مهم موفق شوند.

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به دغدغه‌های صنعت چاپ، اظهار کرد: مشکل اهالی چاپ، بیکاری و نبود سفارش است. از دیگر مشکلات می‌توان به فشار شدید وزارت اقتصاد و دارایی از نظر دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده اشاره کرد. به اعتقاد من، مالیات بر ارزش‌افزوده بزرگ‌ترین دغدغه اهالی چاپ است. به‌نظرم اگر وزارت اقتصاد و دارایی قصد ندارد این هزینه را از گردن اهالی چاپ بردارد، لااقل عادلانه و براساس انصاف، دریافت کند؛ در شرایطی که چاپخانه‌ها اصلا فروش ندارند چگونه می‌توانند مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت کنند؟!

جعفری در پایان، وجود قوانین دست‌و پاگیر اداری در عرصه چاپ را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه