PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ترکیه بازار چاپ پارچه ایران را تسخیر کرده

حسن سلیمی رییس اتحادیه اتحادیه صباغان و رنگرزان( رنگرزی و تکمیل پارچه) بااشاره به این که بسیاری واحد های چاپ پارچه و گل زن در هشت ماه امسال به دلیل رکود بازار تعطیل شدند؛ عنوان کرد:متاسفانه فراوانی اجناس قاچاق در ایران افزایش زیادی یافته است که متاسفانه نوبت به کالای ایرانی نمی رسد. 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سلیمی با اشاره به مشکل دیگر یاین صنف ادامه داد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد تعرفه واردات کالای خارجی و به ویژه کالاهای ترکیه است که از 200 درصد به 50 تا 25درصد قرار است برسد و بنابراین تولید کنندگان نمی توانند رقابتی با کشورهای خارجی و به ویژه ترکیه داشته باشند.
وی ادامه داد: وجود بیمه 30 درصد هم مشکل دیگری است که گریبان تولید کنندگان این حوزه را گرفته است و در این شرایط تولید کنندگان قدرت رقابت را از دست می دهند و تنها راهکار به نوعی اصلاح زیرساخت هاست.
سلیمی با بیان این که باید زیر ساخت ها اصلاح شود تا تولید کنندگان ایرانی رشد کنند .وی اظهار داشت: کسانی باید در حوزه مدیریت فعالیت کنند که عامل رشد تولید کنندگان صنعت چاپ باشند در حالی که با آزمون و خطا تنها زمان و ثروت ملی از بین می رود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه