PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

فعالان عرصه صنعت چاپ آذریایجان غربی ساماندهی می‌شوند

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه اخیر وزرات ارشاد با وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالان عرصه صنعت چاپ آذریایجان غربی ساماندهی شده و وضعیت صنعت چاپ و تبلیغات استان ارتقا می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جعفرصادق اسکندری در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهارمین دوره جشن خانواده بزرگ صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق استان در ارومیه و با حضور تعدادی از مسئولان و فعالان این عرصه برگزار شد اظهار داشت: هم اینک وزارت صنعت، معدن و تجارت سه برنامه راهبردی را برای بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار در کشور دنبال می‌کند که صنعت چاپ و تبلیغات می‌تواند در هر سه حوزه نقش آفرین باشد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ایجاد رونق تولید به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی دولت یازدهم در سه سال اخیر در دستور کار قرار گرفته بنابراین سلسله اقدامات گسترده‌ای برای حل مشکلات واحدهای تولیدی غیر فعال یا نیمه فعال در کشور انجام شده و نتایج ثمر بخشی را حاصل آورده است.

وی افزود: هم اینک توسعه واحدهای تولیدی در کنار توجه به تولید انواع محصولات با قید این نکته که حتماً باید برندسازی از محصولات ایرانی مورد توجه تولیدکنندگان و مدیران صنعتی باشد در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است.

اسکندری گفت: ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی دیگر از راهبردهای دولت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث توسعه صادرات غیر نفتی نیز دیگر سیاست راهبردی دولت در بهبود شرایط اقتصای کشور است که با کمی تأمل در همه این حوزه‌ها مشخص می‌شود صنعت چاپ در تاثیرگذاری و ثمربخشی به هنگام این امورات می‌تواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته باشد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اینک افزون بر 300 هزار نفر در صنوف مختلف آذربایجان غربی اشتغال دارند و حدود 260 اتحادیه نیز در استان فعالیت می‌کند.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه اخیر وزرای ارشاد و صنعت، معدن و تجارت تلاش خواهد شد تا رسته‌های مختلفی ذیل صنعت چاپ راه اندازی شود تا ضمن جلوگیری از برخی مشکلاتی که هم اینک در حوزه مشاهده می‌شود شرایط مطلوب‌تری برای بهبود وضعیت صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی فراهم آید.

اسکندری گفت: نوسازی ماشین آلات، بهبود و روزآمدسازی امکانات صنعت چاپ استان یک اولویت است بنابراین اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غرب تمامی تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا امکان استفاده فعالان صنعت چاپ استان از امکانات دولتی و تسهیلات بانکی را فراهم آورد تا این پروسه با شتاب بیشتری به سرانجام برسد.

رئیس صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این اداره کل تلاش می‌کند بسترهای لازم برای شرکت فعالان صنعت چاپ استان برای شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ ملی و بین المللی را فراهم آورده و هیئت‌های تجاری و بازرگانی مختلف متشکل از فعالان صنعت چاپ را به کشورهای مطرح و برخوردار از صنایع چاپ پیشرفته اعزام کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه