PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ آذربایجان غربی نیاز به حمایت دولت برای نوسازی ماشین‌آلات دارد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی گفت: صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی برای نوسازی ماشین‌آلات و تجهیز واحدهای تولیدی خود به امکانات پیشرفته نیاز به حمایت دولت دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پیمان رضایی در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهارمین دوره جشن خانواده بزرگ صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق استان در ارومیه و با حضور تعدادی از مسئولان و فعالان این عرصه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آتش‌نشانان حادثه پلاسکو اظهار داشت: صنعت چاپ به عنوان یکی از صنایع مادر اثر مستقیمی در کارکرد سایر بخش‌های اقتصادی جامعه دارد بنابراین توجه به ضرورت توسعه صنعت چاپ به مفهوم توجه به کل اقتصاد کشور است.

وی گفت: امروزه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور که ناشی از رکود در بخش‌های اقتصادی است به صنعت چاپ و تبلیغات نیز آسیب رسانده است.

رضایی تصریح کرد: هم اینک 284 واحدچاپی و 224 کانون آگهی تبلیغاتی در آذربایجان غربی دارای مجوز فعالیت هستند که 80 درصد آنها فعال به شمار می‌آیند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی گفت: تفاهم نامه اخیری که وزرای ارشاد و صنعت، معدن و تجارت به امضا رسانده‌اند این انتظار و امیدواری را ایجاد کرده تا مشکل تداخل نحوه فعالیت رسته‌های همگن در ذیل صنعت چاپ حل و فصل شده و فعالان این عرصه با رسته‌بندی‌های کارشناسی ذیل مجموعه مدیریتی واحدی ساماندهی شوند.

وی افزود: هدف اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی ارتقا صنعت چاپ و تبلیغات است بنابراین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مختلفی پیش‌بینی شده که از آن جمله بسترسازی برای استفاده از بسته‌های حمایتی بانکی برای فعالان این صنعت، رایزنی با اداره امور اقتصادی و دارایی برای رسیدگی به مشکلات موجود در این بخش و پیگیری کاهش ارزش افزوده 9 درصدی است.

رضایی گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها واحدهای چاپی را به عنوان یک واحد تولیدی در نظر نمی‌گیرند و همین امر مشکلات زیادی را برای صنعتگران چاپ در پی آورده است در حالی که ماشین‌آلات فراوانی در این صنعت نیاز به نوسازی دارد اما به دلیل دسترسی نداشتن فعالان چاپ و تبلیغات به حمایت‌های دولتی امکان تسریع در نوسازی واحدهای تولیدی آنان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت چاپ و تبلیغات در آذربایجان غربی پس از انجام کار آنان با دستگاه‌های دولتی پرداخت نشدن مطالباتشان است که بعضاً آنها را مجبور به تهاتر کرده و مشکلاتی بعدی را ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی گفت: تاکنون هم جواری استان با سه کشور مهم منطقه مزیت خاصی برای فعالان صنعت چاپ و تبلیغات ایجاد نکرده بلکه اغلب مشکل زا بوده است در حالی که انتظار می‌رود دولت امکان پذیرش و جذب سفارشات خارجی و بین‌المللی را برای صنعت چاپ استان بیش از پیش فراهم آورد.

وی تصریح کرد: شایسته است استانداری آذربایجان غربی با ابلاغ دستور العملی منع سفارشات از خارج استان را برای دستگاه‌های دولتی الزام کند تا حداقل از این طریق بتوان رونق بیشتری به کسب و کار فعالان صنعت چاپ و تبلیغات استان بخشید.

رضایی گفت: فعالان صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی از دولت انتظار دارند بسترهای مساعدتری برای شرکت آنان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه چاپ، بسته بندی و تبلیغات فراهم آورده شود.

وی اظهار داشت: اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی در سال 95 افزون بر 40 جلسه داخلی و 30 جلسه با مدیران کشوری و استانی برگزار کرده تا مشکلات این حوزه را به حداقل برساند و همزمان تلاش می‌کند تا نمایندگی‌های این اتحادیه در شهرستانهای مختلف نیز راه اندازی شود.

رضایی گفت: سال آینده تلاش می‌شود تا رشته چاپ در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه گنجانده شده و پذیرش دانشجوی برای آن آغاز شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی افزود: سال آینده جشنواره چاپ در استان برگزار خواهد شد و با اعلام فراخوانی آثار مربوطه در بخش‌های مختلف جمع آوری شده و مورد داوری قرار خواهد گرفت و با رایزنی‌های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان نیز کار راه اندازی رشته چاپ در هنرستانها نیز در دستور کار است و علاوه بر آن ارائه خدمات بیمه تکمیلی نیز از طریق بیمه کارآفرین و به نرخ دولتی برای اعضا اتحادیه فراهم آورده شده است.

وی تشکیل صندوق قرض‌الحسنه کارکنان چاپخانه‌ها و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی را از دیگر برنامه‌های سال 96 ذکر کرد و افزود: با همکاری شهردار ارومیه موضوع اختصاص زمینی در شهرک فرشته ارومیه برای ساخت مشارکتی مجتمع آپارتمانی برای کارکنان این اتحادیه در حال انجام است و به‌زودی تعاونی مسکن اتحادیه چاپخانه داران و کانون‌های آگهی تبلیغاتی آذربایجان غربی نیز راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه