PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نخستین چاپخانه جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور موافقت نامه اصولی برای راه اندازی نخستین چاپخانه در این جزیره خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق  در جمع خبرنگاران گفت: چاپخانه توسط بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 800 متر مربع و سرمایه گذاری بیش از هشت میلیارد ریال در شهرک صنعتی فجر تولا تا یک ماه آینده راه اندازی می شود و برای بیش از 10 تن نیروی کار ماهر و نیمه ماهر اشتغالزایی خواهد داشت.


وی افزود: حدود 20 دستگاه ماشین چاپ شامل سیستم دیجیتال چاپ بنر پنج متری برای نخستین بار در جنوب کشور، چهار دستگاه ماشین چاپ دیجیتال با قابلیت ایجاد خط چاپ و منگنه کردن سریع برای 10 صفحه مجله در عرض سه دقیقه از جمله دستگاه های این چاپخانه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بیان کرد: دستگاه های افست تک رنگ و 2 رنگ، دستگاه چاپ روی کیسه های پلاستیکی، پارچه، کلاه، سرامیک و سنگ، همچنین دستگاه خشک کن یو. بی، دستگاه برش کوچک برای ابعاد 40*50 و اندازه 70*100 برای ورق های بزرگ، یک دستگاه ملخی شماره زن، پرفراژ، فاکتور و سربرگ هم به عنوان بخش دیگری از دستگاه های این چاپخانه می باشد.


او اضافه کرد: چاپخانه نوین قشم در کنار تامین نیاز فعالان حوزه های فرهنگی، رسانه ای و بیش از 10 دانشگاه و مرکز آموزش عالی فعال در این جزیره، توان ارایه خدمات به دیگر نقاط استان هرمزگان و دیگر استان های همجوار را نیز دارد و امید می رود این چاپخانه در حوزه خدمات خارجی هم ایفای نقش کند.


موسوی اجاق عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در حالی موفق به دریافت مجوز راه اندازی این چاپخانه شده که پیش از این تنها پنج چاپخانه در سامانه جامع چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کشوری شده است.


وی در ادامه نیز از آغاز فعالیت سامانه الکترونیکی موسسه های فرهنگی هنری تک منظوره و چند منظوره در قشم خبر داد و گفت: فرآیند صدور و تمدید مجوز سامانه الکترونیکی کانون های آگهی و تبلیغاتی با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قشم از این پس از سوی این اداره کل انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه