PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

هفتاد درصد لیتوگرافان تهران ماشین آلات خود را بروز کرده اند

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات لیتوگرافی و اهمیت آن در تکمیل مراحل چاپ و نشر، گفت: در طول سال‌های اخیر 70 درصد لیتوگرافی‌های تهران توانسته‌اند دستگاه‌های خود را به روز کنند اما 30 درصد دیگر به علت نبود نقدینگی با مشکل روبرو هستند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، احمد ابوالحسنی به ایبنا گفت: تجهیز لیتوگرافی‌های کشور به دستگاه پلیت یک ضرورت انکارناپذیر است که در این سال‌ها، اغلب اعضای صنف با وجود هزینه‌های سنگین به سمت آن رفته‌اند اما برخی نیز که نتوانستند این تکنولوژی را به مجموعه خود اضافه کنند به انجام کارهای سنتی مشغول هستند.

وی ادامه داد: این 30 درصد باقی‌مانده سفارش از مشتری می‌گیرند اما چون توانایی و تجهیزات لازم برای اجرایی شدن آن را ندارند، بعد از سفارش گرفتن کار را به یک لیتوگراف دیگر می‌دهند و عملا کار واسطه‌گری انجام می‌دهند که زیبنده این صنف نیست.

ابوالحسنی همچنین درباره ضرورت اعطای تسهیلات اعتباری به اهالی صنعت چاپ، به خصوص لیتوگرافان، یادآور شد:‌ در حال رایزنی با اتاق اصناف برای دریافت وام صنعت برای اعضای اتحادیه هستیم تا بتوانیم چرخ‌های کند و زنگ‌زده این حوزه را بار دیگر فعال کنیم و رونقی در این صنف ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش یکی از ضروریات هر واحد صنفی است، افزود: در سال‌های اخیر به دلیل رکود موجود در بخش تولید و صنعت، بسیاری از همکاران ما با مشکلات جدی روبرو شده‌اند و امیدواریم با فراهم شدن زمینه دریافت این وام، بخش زیادی از مشکلات و بیکاری‌های موجود برطرف شود.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در بخش دیگر سخنان خود به رایزنی با اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور هم خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی از سال 91 قانونی تصویب کرد که بر اساس آن واحدهای صنفی هر سه ماه باید گزارش فصلی دفاتر خود را ارائه دهند اما متاسفانه این قانون به درستی اطلاعرسانی نشد.
وی تاکید کرد: از آنجایی که این موضوع اطلاعرسانی مناسبی نشده بود و خیلی‌ از واحدهای صنفی بی‌اطلاع از آن بودند و اکنون بعد از پنج سال صورت حساب جریمه‌های سنگینی برای واحدها ارسال شده است که دو برابر اصل مالیات است، در این زمینه اکنون در حال رایزنی با این سازمان هستیم تا بتوانیم با توجه به ایرادات موجود، این جریمه‌ها بخشیده شوند.

اتحادیه لیتوگرافان تهران از سال 1353 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 800 واحد صنفی در آن عضویت دارند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه