PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قم صنعت چاپ را از دست داده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه چاپ قم برند است اما متأسفانه استان‌هایی در چاپ از قم پیشی گرفته‌اند گفت: قم صنعت چاپ را از دست داده است، شهرک شهاب جایگاه خوبی برای چاپ بود که از آن استفاده نشد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید موسی حسینی کاشانی افزود: چاپ فقط کتاب نیست و موارد دیگر همچون بسته‌بندی دارو نیز شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این باره با بیان این که ما باید به صورت جدی در بازه زمانی کوتاه با وزیر ارشاد گفت‌وگو داشته باشیم تا برای چاپ قم در کشور امتیازاتی بگیریم. همچنین باید محدوده چاپ و نشر به دقیق مشخص شود.

وی افزود: کتاب ۱۰ درصد چاپ است. ما بازار چاپ را از دست داده‌ایم و باید مرکزیت چاپ به قم برگردد.

استاندار قم نیز با بیان این که بحث شهرک شهاب به دهه دوم خود رسیده است، افزود: راه‌های زیادی برای این شهرک طی شد اما به نتیجه نرسید.

سید حسن رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز با بیان این که زیرساخت‌های این شهرک همچون جداول و آسفالت در حال از بین رفتن است، ابراز کرد: شهرک شهاب به جاده قدیم قم به تهران نیز وصل شده که برای چاپخانه‌داران خوب بود اما برای صنوف دیگر محدودیت دارد با این حال چاپخانه‌داران استقبال نکردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم با بیان این که چاپ کتاب به مرور زمان کمتر و کمرنگ‌تر خواهد شد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون جلد کتاب برای ۱۳ میلیون دانش آموز چاپ می‌شود که سهم هر دانش آموز به طور میانگین ۱۲ کتاب است.

این درحالی است که هنوز اتحادیه چاپخانه داران استان قم به گفته ای مسئولین که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است واکنش یا پاسخ رسمی نداده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه