PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نشست کارشناسی تعرفه واردات مواد اولیه صنعت چاپ

عصرشنبه هفدم دی روسای چهار اتحادیه برزگ صنعت چاپ و بسته بندی به همراه کارشناسان و مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر چاپ گرد هم آمدند تا تعرفه واردات مواد اولیه مصرفی صنعت چاپ را بررسی نمایند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این نشست که بدون حضور خبرنگاران و رسانه های صنعت چاپ در دفتر امور چاپ برگزار شده، ایرج استادعلینقی، احمد ابوالحسنی، جلیل غفاری رهبر ، بابک عابدین، مهرداد نباتچیان، سعید بهنام جو و حمید رضا طاهری آشتیانی به همراه مهرزاد دانش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر به بررسی و آثار افزایش تعرفه واردات مواد اولیه مصرفی صنعت چاپ پرداختند.
در این رابطه احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه لیتوگراف به خبرنگار ما گفت: بیش از 140 قلم از قبیل کاغذ، مقوا، فیلم های پلیمری و پلی استر،چسب، مرکب و... در آمار افزایش تعرفه واردات قرار داشتند که بی شک تاثیر منفی در روند فعالیت و کسب وکار واحدهای صنفی بهمراه خواهد داشت.
ابوالحسنی با اشاره به کارشناسی صورت گرفته گفت: اصولا باید مواد اولیه مصرفی در صنعت چاپ مانند زینک، مرکب، کاغذ و بسترهای چاپی با حمایت روبرو شود تا با ارزش افزوده پروسه چاپ سودهی مناسب برای این بخش از صنعت چاپ ایجاد نماید که این خود حمایت از تولید کنندگان برای ارایه محصول با کیفیت و قیمت مناسب و مصرف کنندگان است. در مقابل با افزایش تعرفه کالاهای تمام شده می توان حمایت تعرفه را لحالظ نمود. این روند علاوه بر توسعه صنعت و ایجاد اشتغال گامها مستحکمی بسوی توسعه پایدار صادرات غیر نفی خواهد بود.
به گفته رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران جلسه دوم کارشناسی تعرفه واردات کالاهای چاپی روز سه شنبه ساعت 14 در دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد تا نتیجه و بررسی نهایی تشکلها و اتحادیه های برای کمیسیون ماده یک برای قیمت گذاری تعرفه که در بهمن ماه تشکیل می شود ارسال گردد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه