PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه های آذربایجان در آستانه تعطیلی

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی استان آذربایجان غربی گفت: ناوگان صنعت چاپ استان فرسوده است‌.

به گزارش  آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران به نقل ازایسنا، صنعت چاپ در آذربایجان غربی قدمت 70 ساله دارد، اما امروزه متاسفانه از غافله عقب مانده و باید نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کرد.

‌رضایی گفت: در حال حاضر 500 واحد چاپی در استان فعال است که 2 هزار خانواده به صورت مستقیم و 3 هزار خانواده به صورت غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می کنند.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ نیازمند تسهیلات بانکی است گفت: اخذ مالیات سنگین از دیگر مشکلات صنعت چاپ استان است که اگر بر این روال پیش رود، بیش 30 درصد از واحد‌های چاپی استان تعطیل می‌شوند که مسئولان ذی ربط در راستای حمایت از این صنعت باید اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان غربی صنعت چاپ به عنوان صنعت مادر مطرح بوده و در افزایش سرانه درآمد نقش بسزایی دارد، افزود: افزایش راندمان، ارائه خدمات به روز و نوین، توجه به معیشت وارائه بیمه تکمیلی کارکنان چاپخانه داران کانون‌های تبلیغاتی جزء مطالبات اصلی اتحادیه است که امید است با حمایت مسئولین به سرانجام برسد.

رضایی گفت: در راستای حل مشکلات مالی چاپخانه داران مقرر شده که تمام ادارات دولتی استان برای چاپ و تبلیغات از چاپخانه‌ها و مراکز تبلیغاتی خود استان بهره ببرند و جزء موارد خاص، سفارشات خود رابه چاپخانه‌های خارج استان بسپارند.

وی گفت: مشکل مسکن کارکنان صنعت چاپ و تبلیغات استان به کمک شهردار ارومیه از طریق واگذاری زمین و پروانه ساختمانی رفع شده و به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه