PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انتقال چاپ به وزارت صنعت تا قبل از سال 97

سعید باستانی؛ سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری این کمیسیون برای اصلاح بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ارائه گزارش کتبی دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت، بحث واگذاری چاپ به وزارت صنعت تا قبل از سال 1397 به صورت عملی اجرایی خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، به دنبال عقد تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری بخش چاپ به وزارت صنعت، و اجرایی نشدن این تفاهم‌نامه، نمایندگان تشکل‌های صنعت چاپ کشور در اسفند ماه سال 95 نامه‌ای به سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس نوشتند و خواستار روشن شدن تکلیف این تفاهم‌نامه و اقدامات اجرایی آن شدند، اما در این زمینه اقدامی انجام نشد.

به دنبال عدم اجرای دقیق و صحیح تفاهم‌نامه پس از هشت ماه، جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنعت چاپ کشور آبان ماه امسال، نامه‌ای به علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کردند و درخواست دادند که رئیس مجلس به این موضوع ورود پیدا کند. لاریجانی نیز به روی این نامه دستور برگزاری جلسه‌ای فوری به کمیسیون صنایع را صادر کرد.
پس از دستور رئیس مجلس، کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان دو وزارتخانه را به مجلس دعوت کرد تا چرایی عدم اجرایی شدن اصلاح بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفاهم‌نامه بین دو وزاتخانه را جویا شود.

سعید باستانی، در این زمینه به ایبنا گفت: قرار بود دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت تا آخر دی ماه، گزارش اجرایی برای اصلاح ماده 16 بند 2 را ارائه دهند تا توافق حاصل شود، اما هنوز گزارشی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر درخواست تشکل‌های صنعت چاپ کشور مبنی بر بلاتکلیفی وضعیت چاپ بین دو وزارتخانه است تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

باستانی با بیان اینکه اصلاح ماده 16 بند 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است، عنوان کرد: هدف ما این است که حوزه فعالیت اصناف و دست‌اندرکاران صنعت چاپ در قالب مشخصی تعریف شود تا نظارت بر محتوا بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه صنعت و تولید و مجوز ورود ماشین آلات بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی افزود: ما انتظار داریم که کارها به صورت مشخص تعریف شده باشد تا تشکل‌های صنعت چاپ در سه حوزه پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ دیگر دچار سردرگمی نباشند، به همین دلیل در آبان ماه قرار شد کار کارشناسی منظم و دقیقی در این زمینه انجام شود تا از این پس فعالیت‌های چاپی با کمترین مشکل روبرو شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه توافق بین دو وزیر مبنی بر واگذاری بخشی از صنعت چاپ به وزارت صنعت انجام شده است، با ارائه گزارش دو وزارتخانه و تصمیمات و نظرات کارشناسی عملا انتزاع این دو حوزه کاری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه